כצפוי: פרטנר תפטר עשרות עובדים במהלך 2010

בסוף השבוע פורסם כי פרטנר מפטרת 20 עובדים מחטיבת האינטרנט, דבר שעורר גל שמועות על פיטורים נוספים ■ החברה טענה כי מדובר בהתאמות כוח-אדם הנערכות מעת לעת ומסיום פרויקטים שבוצעו בחטיבה

כצפוי, פרטנר תפטר עשרות עובדים במהלך 2010. מרגע שפרטנר שכרה את חברת הייעוץ מקינזי, היה ברור כי פרטנר הולכת להתייעלות. היקף הפיטורים ובאילו חטיבות עדיין אינם ידועים משום שמקינזי לא סיימה את עבודתה, אך כאמור בחברה מעריכים כי לא יהיה מנוס מפיטורי עשרות עובדים לפחות וכנראה שאף יותר מכך.

בסוף השבוע פורסם כי פרטנר מפטרת 20 עובדים מחטיבת האינטרנט, דבר שעורר גל של שמועות על פיטורים נוספים הצפויים בהמשך. החברה טענה כי מדובר בהתאמות כוח-אדם שהיא עושה מעת לעת ומסיום פרויקטים שבוצעו בחטיבה.

פרטנר נמנעה מפיטורי עובדים במהלך 2009, וזאת כאקט מתוכנן של מנכ"ל החברה, דוד אבנר, שביקש להעביר מסר שפרטנר לא מפטרת עובדים בתקופות כלכליות קשות, בשונה ממתחרתה סלקום שפיטרה עשרות עובדים.

אבנר ביקש לחזק בכך את נאמנות העובדים לארגון, אבל זה היה בתקופה שפרטנר היתה בבעלות האצ'יסון וטרם מכירתה לאילן בן-דב בעסקה שנסגרה לפני 3 שבועות תמורת 5.3 מיליארד שקל.

בשולי הדברים נציין כי מקינזי בודקת את פעילות פרטנר לאורכה ולרוחבה, תוך שהיא מבצעת השוואות בינלאומיות לחברות סלולר בעולם. לפיכך ההשוואות הן כלי להנהלה, שצריכה אחר-כך להחליט כמה עובדים לפטר ומהיכן.

קיימת סוגיה נוספת והיא האסטרטגיה של החברה. כלומר, פרטנר יכולה להחליט שהיא משלמת מחיר גבוה יותר בנושא השירות, שבו היא רואה ערך אסטרטגי, ופחות בתחומים אחרים.

מפרטנר נמסר בתגובה כי "החברה מתאימה את מבנה ההוצאות שלה בהתאם לצרכי השוק ולצרכים שלה עצמה. גם השנה נקפיד על תמהיל עובדים שיורכב יותר מאנשי שירות, מכירות ואנשי תוכן, טלפוניה קווית ואינטרנט. אנחנו מאמינים כי הגידול יימשך גם בשנים הבאות יחד עם צמיחת החברה והרחבת הפעילות לתחומי המדיה והאינטרנט".