סקר: העיתונות הישראלית אינה פטריוטית ונוטה לצהבהבות

בסקר מיוחד שנערך לקראת כנס העיתונות באילת, קיבלה העיתונות ציון בינוני ומטה באמינות, מקצועיות ופטריוטיות ■ עוד עולה מהסקר כי האינטרנט נחשב בעיני הציבור לאמין יותר ומעניין יותר מהעיתונות המודפסת

העיתונות הישראלית אינה פטריוטית - כך עולה מסקר שנערך על-ידי בלובריז - קהיליית מחקר אינטרנטית, לקראת כנס אילת לעיתונות.

עוד עולה מהסקר כי העיתונות המקומית זכתה לציון נמוך של 3.87 בסולם של 1 עד 7 בכל הנוגע לאהבת המדינה.

על-פי הסקר, שייחשף במלואו בכנס שיתחיל בראשית השבוע הבא, זכתה העיתונות לציון בינוני בלבד בכל הנוגע לאמינות (4.06) ומקצועיות (4.2). עם זאת, ציון גבוה מיתר הציונים ניתן לתקשורת על-ידי הציבור על "צהבהבות" - 4.87.

ע- פי הסקר, שנערך בקרב 700 ישראלים בני למעלה מ-18, כוחו של האינטרנט חזק באופן משמעותי בקרב הציבור. האינטרנט שני רק לטלוויזיה ברמת העניין, כש-39.29% מהנשאלים מצאו אותו מעניין ביותר.

למעלה מרבע מהציבור מצא את האינטרנט אמין ביותר, כאשר הנתונים דומים בין אמצעי תקשורת זה לבין העיתונות הכתובה, הרדיו והטלוויזיה.

הציבור הישראלי מתנגד לחשיפה תקשורתית מלאה של מקרי אלימות קשים. 72% מקרב הנשאלים סבורים כי על התקשורת לפרסם רק את מה שהמשפחה הנפגעת מרשה לפרסם. רק 18% מהציבור דוגלים באוטונומיה של התקשורת לפרסם כראות עיניה.

הסקר בחן גם את עמדת הציבור באשר ליחסי התקשורת והמשטרה. 72% מכלל הציבור סבורים כי התקשורת משרתת בעבודתה את המשטרה ומושפעת ממנה באופן מסוים. רק כ-15% בלבד סבורים כי התקשורת פועלת כגוף עצמאי ללא השפעת המשטרה.

מהסקר עולה גם כי חלק מכריע בציבור מאמין כי התקשורת מזכה עבריינים בסיקור שמאדיר את שמם. 90% מהנשאלים העידו שכך נוהגת התקשורת, 43% מהם ענו כי הדבר קורה עם חלק קטן מהעבריינים, ואילו 17.57% אמרו כי זה קורה הרבה.

על-פי הסקר, הציבור מאשים את התקשורת בליבוי הפאניקה סביב שפעת החזירים. לא פחות מ-48.7% מהנשאלים ענו נחרצות כי לתקשורת תפקיד בפאניקה שנוצרה סביב המחלה. רק 9% סבורים כי לתקשורת לא היה כלל תפקיד מכריע בעניין.

באשר לתופעת העיתונאים הפונים לפוליטיקה - 52% מהנשאלים לא בטוחים כי הם צריכים לפנות לתקופת צינון או סבורים כי אין בכך צורך כלל.

22