גיימרים תובעים את פייסבוק וזינגה: חייבו אותנו בלי ידיעתנו

בתביעה שהוגשה לבית משפט בקליפורניה נטען כי החברות חייבו את כרטיסי האשראי של משתמשי פייסבוק במיליוני דולרים, לאחר שגרמו להם למסור את הפרטים ולחתום על עסקאות מבלי שיידעו אותם על כך

מספר משתמשים ברשת החברתית פייסבוק טוענים כי החברה, יחד עם מפתחת המשחקים המקוונים Zynga, שפיתחה בין היתר את המשחק הפופולרי פארמוויל, אחראיות לחיוב כרטיס האשראי שלהם ללא ידיעתם.

בתביעה שהוגשה בבית משפט בקליפורניה נגד שתי החברות, נטען כי הן חייבו את כרטיסי האשראי של משתמשי פייסבוק במיליוני דולרים לאחר שגרמו להם למסור את הפרטים ולחתום על עסקאות מבלי שיידעו אותם.

במסגרת המשחקים החברתיים המקוונים, ניתנת לשחקנים האופציה לקבל לידם כסף וירטואלי המשמש אותם במשחק, בתמורה להתחייבות לשימוש חינמי לתקופות ניסיון במוצרים שונים - כמו תוספים תזונתיים או בשירות מקוון להשכרת סרטים.

כך למשל חתמה רבקה סוויפט, אחת מהתובעות, על תקופת ניסיון בת 15 ימים בתוסף תזונתי במסגרתה נדרשה למסור את פרטי כרטיס האשראי שלה, תוך שניתנה לה התחייבות כי במידה ולא תרצה להמשיך ולקבל את המוצר בתום תקופת הניסיון - הכרטיס לא יחויב בדבר, פרט לעלות המשלוח. כעבור שבועיים, עת ניסתה לבטל את ההתקשרות עם מפיצי המוצר, היא גילתה כי חויבה בסכום של 80 דולר.

זינגה סירבה להגיב על ההאשמות ודובר מטעם פייסבוק מסר כי החברה אינה אחראית לחיובים, מפני שהמודעות המפרסמות את השירותים האמורים אינן מופעלות על-ידה ואף מפירות את תנאי השימוש באתרה.