הממונה על הגנת הצרכן בתמ"ת בוחן את התנהלות קוקה-קולה

(עדכון) - מנכ"ל קוקה-קולה ישראל, טל רבן: "אנחנו לא מרגישים ירידה במכירות" ■ החברה מרחיבה את סדרות הבקבוקים שייאספו מהמדפים לבקבוקים שתאריכי התפוגה שלהם הם 17-23 במארס

טל רבן, מנכ"ל קוקה-קולה ישראל, אומר היום (ג') בראיון לגלי צה"ל כי החברה לא מרגישה ירידה במכירות למרות המשבר שעובר עליה, והדגיש כי אין כל סכנה בריאותית לצרכנים למרות הפגמים שהתגלו בתהליך ייצור המשקאות בחלק מהבקבוקים.

כפי שנחשף אתמול (ב') ב"גלובס", החברה המרכזית למשקאות קלים, יצרנית קוקה-קולה בישראל, אוספת היום משקאות נוספים של קוקה-קולה שיוצרו בשני תאריכים שונים, וזאת בחשד כי גם בהם קיים פחמן דו-חמצני פגום. החברה תאסוף את הבקבוקים שתאריכי התפוגה שלהם הינם בתאריכים 17-23 במארס בשל ריח לוואי של ריקבון בבקבוקים אלה.

"אין כל סכנה בריאותית בצריכת משקאות קוקה-קולה, ולא משנה איזו כמות שתית", אמר רבן. "לפי כל חוות-הדעת ומשרד הבריאות אין כל סכנה בריאותית וניתן לומר את זה בצורה חד משמעית וברורה. אני מתנצל על חוסר הנוחות לציבור".

התקלה בתהליך הייצור קשורה למפעל מכתשים אגן, המספקת את הפחמן הדו-חמצי למשקאות קוקה-קולה. "לא ידוע היכן בדיוק היתה התקלה במכתשים", אמר רבן. "סופק לנו גז פגום".

רבן הדגיש כי "טובת הצרכן עומדת כל הזמן לנגד עינינו, ולכן הגדרנו בקבוקים בתאריכי תפוגה 17-23 במארס כסחורה שאנו ממליצים לציבור לא לצרוך אותה. יש שם ריח לא נעים ואין לנו רצון שהצרכנים שלנו יצרכו מוצרים כאלה. מעבר לתאריכים האלה - כל המוצרים של חברת קוקה-קולה תקינים ונית ולשתות אותם".

רבן הוסיף עוד כי "כמויות הבקבוקים שנאספות מהרשתות זניחות. רוב הסחורה נעצרה כבר במחסנים שלנו. אנו לא מרגישים ירידה במכירות, ממשיכים קדימה ואני בטוח שנצא לזמנים טובים יותר".

חשד לאי-גילוי מידע מהותי

הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, עו"ד יצחק קמחי, מסר היום כי בודק את התנהלותה של החברה כלפי הצרכנים בחשד לאי-גילוי מידע מהותי לצרכנים.

"בעקבות איסוף הבקבוקים שנעשה על-ידי קוקה-קולה החליט הממונה על הגנת הצרכן לבדוק את התנהלות החברה מול הצרכנים באשר למידע שנמצא ברשותה באשר למוצריה הפגומים ומועד מסירתו לצרכנים.

"על-פי חוק הגנת הצרכן - עוסק חייב לגלות לצרכן כל פגם או איכות נחותה או תכונה אחרת הידועים לו המפחיתים באופן משמעותי מערכו של הנכס, וכן לתת לו מידע כדי למנוע פגיעה במשתמש.

"נאסר על עוסק להטעות צרכן בעניינים מהותיים בעסקה כמו הטיב של המוצר, השימוש שניתן לעשות בו והסיכונים הכרוכים בכך. על העוסק למסור לצרכן את המידע הרלוונטי בהקדם כדי למנוע נזקים מהצרכן, בין אם בריאותיים ובין אם כלכליים.

"הממונה על הגנת הצרכן, עו"ד יצחק קמחי, בודק את התנהלותה של החברה כלפי הצרכנים, לאור הוראות חוק הגנת הצרכן בעניין הטעיה ואי-גילוי מידע לצרכן, לרבות שאלות כגון: ממתי היה מידע על המוצרים הפגומים בידי החברה? איזה מידע הועבר לציבור ומתי? האם השהתה חברת קוקה-ולה את המידע וגרמה בכך גם נזק לצרכנים?"