עסקת ענק בדיור המוגן: ליאו נואי מוכר את משכנות כלל

הרוכשות הן קבוצה בראשות מוטי קירשנבאום מיורופורט והקרנות בראשית ו-KCPS ■ הרוכשות ייכנסו לשותפות במג'יקפיוצר שבשליטת מוטי קירשנבאום ובוריס לוין ■ היקף העסקה כ-200 מ' ש'

חברת מג'יקפיוצ'ר הנמצאת בבעלותם של אנשי העסקים בוריס לוין ומוטי קירשנבאום, רוכשת את חברת הדיור המוגן"משכנות כלל" של המיליארדר היהודי בריטי ובעל השליטה בחברת בריטיש ישראל , ליאו נואי, בעסקה שהיקפה כ-200 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס". לחברת משכנות כלל נכסים בשווי של כמיליארד שקל שמולם יש לה התחייבויות המוערכות ב-800 מיליוני שקלים.

מדובר בעסקה מהותית לחברת מג'יקפיוצר העוסקת בתחום הדיור המוגן באמצעות בית דיור מוגן יוקרתי ברמת השרון. לחברת משכנות כלל פעילות ענפה בתחום הדיור המוגן הכוללת בתי דיור מוגן בכפר-סבא, נורדיה, סביון ובת ים הפועלים תחת המותג "מגדלי הים התיכון". יצוין כי הנדל"ן של בתי דיור אלה נמצא בבעלותה של משכנות כלל. כמו כן, כי החברה מחזיקה בקרקעות לפיתוח בגני תקווה ובמקומות נוספים.

היקף ההכנסות השנתיות של משכנות כלל עומד על כ-100 מיליון שקל בשנה המניבים רווח תפעולי בהיקף של כ-30 מיליון שקל בשנה.

בשלב השני של העסקה, הקרנות "בראשית" ו-KCPS וכן חברת יורופורט הציבורית יכנסו לשותפות בחברת מג'יקפיוצר לאחר שיזרימו סכום של 175 מיליון שקל ל"משכנות כלל" באמצעות מג'יקפיוצר. 100 מיליון מתוכם כהלוואה.

הסכום שיוזרם למשכנות כלל ישמש אותה למחזור אג"ח פרטיות וכן לרכישה ופתוח של נכסים נוספים בתחום הדיור המוגן.

חברת יורופורט עוסקת בתחום של ייזום, הקמה ופיתוח של פרויקטים בתחום הנדל"ן ובכללם פארקי עסקים.

עם השלמת העסקה, תחזיק יורופורט 22% ממניות מג'יקפיוצר, בראשית תחזיק ב-18.5% מהמניות, KCPS תחזיק ב-15% ואילו יתרת המניות (44.5%) תוחזק בחלקים שווים על-ידי לוין וקירשנבאום.

יצוין כי קירשנבאום מחזיק בגרעין השליטה ביורופורט ומשמש כמנכ"ל. יו"ר החברה הוא יאיר סרוסי, המשמש גם בתפקיד יו"ר בנק הפועלים.

קירשנבאום אישר היום ל"גלובס" את דבר העסקה, ומסר כי ההחלטה להעמיק את ההשקעה בתחום הדיור המוגן נעשתה לאור פוטנציאל הצמיחה של הענף, הנובע מהעלייה בתוחלת ואיכות החיים של בני הגיל השלישי בישראל, כאשר מנגד קיים מחסור בבתי דיור מוגן.

את העסקה מלווה עו"ד דודי כהן מטעם החברות יורופורט ומג'יקפיוצ'ר.