לבני: "זה קשקוש שהשקעה בהתנחלויות מחזקת את הביטחון"

יו"ר האופוזיציה: "אסור לתת לחוזק הכלכלה הישראלית להטעות אותנו: יש תהליך של דה-לגיטימציה של מדינת ישראל. זה לא דיון תיאורטי - ארה"ב כבר לא פועלת לבד"

"ישראל נפגעה פחות מהמשבר הכלכלי בעיקר בגלל מערכת בנקאות שמרנית ונקיטת צעדים מקדימים טרם המשבר" - כך אמרה היום יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס".

"יחסית לשאר העולם, אנחנו נמצאים במקום טוב. חשוב שנבין את המשמעות הבינלאומית של המשבר גם מבחינה פוליטית ולא כלכלית".

"יש להבין שמערכת הכוחות בעולם השתנתה לא רק בהיבטים הכלכליים אלא גם בהיבטים הפוליטיים", אמרה לבני. "ישראל חייבת להתקרב לסין בעניין הסנקציות מול איראן כי לסין יש משקל במועצת הבטחון של האו"ם".

"אסור לתת לחוזק הכלכלה הישראלית להטעות אותנו: יש תהליך של דה לגיטימציה של מדינת ישראל. זה לא דיון תיאורטי - ארה"ב כבר לא פועלת לבד", אמרה.

"מה שאנחנו רואים עכשיו באירופה, שבודקים היכן מיוצר מוצר ישראלי - בהתנחלות או לא - הוא תהליך מסוכן מאוד שצריך להציף אותו", הוסיפה שרת החוץ לשעבר.

"ישראל חייבת להגיע להסדר כי יש לו השלכות עצומות. יש לקבוע סדרי עדיפות לאומיים, כלכליים וחברתיים. חייבים לקבוע מה ממשלה מחויבת לספק לאזרח. אני חולקת על המדיניות של צמיחה שמחלחלת למטה - המדיניות התפרקה במשבר הכלכלי הנוכחי".

"עם זאת, אנחנו לא צריכים להיהפך ל"מדינת תמיכה" אבל צריך לספק רשת בטחון", הוסיפה.

"אמהר להצביע אי אמון בביבי", ציינה לבני. "יש לבצע שינוי עמוק במגזר הציבורי - לא מספיק לסמן "וי" ולכתוב ניירות - יש להעביר כספים ממשיים לתשתיות. חייבים לקצר את הבירוקרטיה: חשוב לאפשר לממשלה לנהל".

"יש רק 2 מקומות שהממשלה צריכה לעודד אנשים לעבור אליהם מהמרכז: הגליל והנגב. אין שום הגיון בהשקעת כספים במקומות שכל בר דעת ולא משנה מאיזו מפלגה מבין שבעתיד הם לא יהיו חלק ממדינת ישראל. זה קשקוש שהשקעה בהתנחלויות מחזקת את הביטחון - היא פשוט יוצרת צרכני בטחון נוספים".