האם הסדרה "נשות הטייסים" של ערוץ 10 תוכר כסוגה עילית?

הדרמה היומית תשודר לפני השעה 19:00, אך ערוץ 10 מבקש להכיר בה כז'אנר עליון

ערוץ 10 פנה בבקשה לרשות השנייה שתכיר בדרמה היומית החדשה, "נשות הטייסים", כסוגה עילית. זאת, למרות ששעת השידור שלה תהיה לפני השעה 19:00, השעה המוגדרת כשעת שיא, פריים-טיים. הרשות השנייה ביקשה מהערוץ הבהרות בנושא. בין היתר ביקשה הרשות לדעת מה סכום ההשקעה בתוכנית.

על מנת שתוכנית תוגדר כסוגה עילית, היא צריכה לעמוד במספר קריטריונים. ראשית, עליה לעמוד בערך הפקתי גבוה (פרודקשן ואליו), כאשר טלנובלות ואופרות סבון לא מוכרות כסוגה עילית. כמו כן, סוגה עילית צריכה להיות משודרת בפריים טיים, כלומר החל משעה 19:00 בערב.

הערך ההפקתי של "נשות הטייסים" מחולק לשניים. 25 הפרקים הראשונים, שהופקו על ידי אולפני הרצלייה, הופקו בעלות גבוה המקבילה לזו של סדרת דרמה, ובכלל זה צילומי חוץ ומורכבות הפקה. 100 הפרקים הנוספים של הדרמה היומית, צולמו בעלות הדומה יותר למה שנהוג בטלנובלות. גם מבחינה עלילתית יהיה שוני בין שני החלקים ועדיין לא ברור אם הם יהיו ברצף.

בערוץ 10 תכננו תחילה לשבץ את "נשות הטייסים" בשעה 19:00, והתוכנית גם נכתבה עבור שעה זו. אולם לחץ ציבורי מנע את העברת תוכניתם של "לונדון וקירשנבאום" משעתם המסורתית. על כן הוחלט לקצר את התוכנית של שני העיתונאים ל-45 דקות ולשדר את נשות הטייסים החל מהשעה 18:30 ועד 19:15. כעת, ערוץ 10 מבקש מהרשות השנייה הכרה בתוכנית למרות שאינה עומדת באופן מדויק בתנאים המוגדרים.

מהרשות השנייה נמסר, כי "ישראל 10 הגישו בקשה לשבץ את הסדרה 'נשות הטייסים' בלוח השידורים בסוף שנת 2009. הזכיין נדרש להבהרות נוספות על מנת שנוכל לסווג את התוכנית ולאשר את שידורה".

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "25 הפרקים הראשונים של 'נשות הטייסים' הם סדרת דרמה מז'אנר עליון ללא עוררין, גם מבחינת העלות לפרק וגם מבחינת נאותות ההפקה. באשר לשעת השידור - אנו דנים בנושא מול הרשות השנייה ולא נרחיב על כך כרגע".

נשות הטייסים / צלם: יחצ