השר אדלשטיין שוקל את המשך דרכו כאחראי על רשות השידור

(עדכון) - כך אומרים גורמים במערכת הפוליטית ל"גלובס" ■ זאת לאחר שפורסם מכתבו של אמנון דיק, בו הוא הסיר את מועמדותו לתפקיד יו"ר הרשות

השר יולי אדלשטיין שוקל את המשך דרכו כאחראי על רשות השידור, כך אומרים גורמים במערכת הפוליטית ל"גלובס". זאת לאחר שאמנון דיק הסיר מועמדותו לראשות מליאת רשות השידור.

דיק הודיע על כך לשר במכתב בו קבל על העובדה כי ניהול תהליך הרפורמה על ידי ההנהלה הנוכחית של הרשות, ללא ועד מנהל, יש בה "טעם לפגם". "מצב רשות השידור הינו 'בכי רע', בלשון המעטה ואם היא הייתה פועלת במגזר העסקי (ממנו אני בא) היתה מזמן בפשיטת רגל או בהליכי כינוס נכסים", כתב.

"לפני כחמישה חדשים ולאחר מספר פגישות שקיימנו ביננו, הצעת לי להתמנות ליו"ר רשות השידור", כתב דיק לאדלשטיין, "נעניתי לאתגר זה בחיוב ובנפש חפצה; התכוונתי למלא אותו בהתנדבות, ללא שכר וכשליחות לאומית וציבורית".

לדבריו, למרות התמיכה לה זכה המינוי, "חל שיהוי ארוך במינוי מליאה, ועד מנהל ויושב ראש לרשות השידור. ההתארכות הממושכת והלא מובנת של התהליך, אינה נגרמת (כפי שנמסר לי על ידך מספר פעמים) משום סיבה הנובעת מהערכת כישורי, נסיוני, יושרי, יכולותי ונכונותי למלא את השליחות הציבורית המורכבת והקשה הזו".

דיק ממשיך וכותב, כי "ביצוע תוכנית מפנה (רפורמה), ייצובה הכלכלי וכן השבחת תכניה ובעיקר שיפור והעשרת המסך הירוד של ערוץ 1, מחייבים רוח גבית רחבה ואם זו איננה בנמצא לא נוכל להנהיג את השינוי המיוחל... אי מעורבות פעילה של ועד מנהל ויו"ר בתהליכים קריטיים אלה והשארתם בידי ההנהלה בעת הזאת, יש בה טעם לפגם ועשויה להקשות בעתיד על סיכויי מימוש רפורמה אמיתית ומוצלחת בהנהגת היו"ר והוועד המנהל".
מלשכת השר אדלשטיין טרם נמסרה תגובה.