בקשה לייצוגית: תאגיד המים של ירושלים גובה יותר מע"מ

התובע טוען כי מבדיקה אקראית שערך ב-10 חשבוניות של צרכני מים שונים עלה כי גביית היתר נעה בין 2% ל-34% ומסתכמת בעשרות אגורות ועד עשרות שקלים בכל חשבון

לבית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד חברת "הגיחון", תאגיד המים והביוב של ירושלים, בטענה כי היא גובה מע"מ מעבר למותר בחוק באופן עקבי.

התובע, אשר ספיר, טוען באמצעות עו"ד יעקב אביעד ממשרד אביעד, סרן ושות', כי מבדיקה אקראית שערך ב-10 חשבוניות של צרכני מים שונים עולה כי גביית היתר נעה בין 2% ל-34% ומסתכמת בעשרות אגורות ועד עשרות שקלים בכל חשבון.

התובע מעריך כי הגיחון גרפה לקופתה מיליוני שקלים כתוצאה מחיובי היתר. לטענתו, בחשבון המים אמנם מצויין שיעור המע"מ הנכון (16.5% או 15.5% לפני כן), אולם בפועל לסכום החשבון מתווסף מע"מ בשיעור גבוה יותר. בכך, לדבריו, החברה מטעה את הציבור ואף עושה עושר ולא במשפט. (ת"מ 406/09).

מהגיחון נמסר בתגובה: "בעקבות תקלה מיחשובית חויבו חלק מצרכני חברת הגיחון בסכומי מע"מ שגויים, בחשבונות שהופקו בחודשים שלאחר שינוי שיעור המע"מ מ-1/7/09. עם היוודע התקלה, ללא קשר לתביעה הייצוגית וזמן רב לפני שזו התקבלה בידי הגיחון, תוקנה התקלה, כך שבסיכומו של דבר לא ייפגע אף לא צרכן אחד מתקלה זו, והצרכנים מזוכים בהתאם".