קופמן תובע את חדשות 2: שידרו בלי רשות ראיון שלי עם ניק לוין

חדשות 2: "הקטע התקבל באישור ערוץ הספורט ו'ישראל היום'" ■ גיא סודרי, עורך המהדורה המרכזית של חדשות 2: "מוזר שאיש שעשה קריירה מלהיות הבריון השכונתי מכנה אותי כך. רדיפת הבצע מעבירה את קופמן על דעתו"

"הקוף" שוב עצבני: פרשן הספורט רון קופמן תובע פיצוי בסך 150 אלף שקל מחדשות ערוץ 2 ועורך מהדורת החדשות, גיא סודרי, בטענה כי גנבו ושידרו בלא רשותו את הראיון הבלעדי שערך באנגליה עם הברוקר ניק לוין.

"חדשות 2 וסודרי", טוען קופמן באמצעות עו"ד גיא אבידן, "נוהגים בשוק התקשורת כבריון שכונתי הנוטל לידיו חומרים תקשורתיים כאוות-נפשו ללא כל הרשאה, כאילו אין דין ואין דיין, תוך ניצול לרעה של כוחם הרב בשוק התקשורת ותוך דריסה גסה ובוטה של זכויותיי".

רון קופמן עובד כפרילנסר בערוץ הספורט ובעיתון "ישראל היום". בעקבות פרסום הידיעות לפיהן לוין ניהל כספים עבור מנהל מכבי תל-אביב בכדורסל שהתאבד, מוני פנאן, החלו בתקשורת להתעניין בקשר בין לוין לפנאן. לאור הסתבכותו הכלכלית של לוין באנגליה חיפשה אותו התקשורת העולמית, אולם אישפוזו בבית-חולים פסיכיאטרי בלונדון הפך את הנגישות אליו לבלתי אפשרית.

לטענת קופמן, לאחר ש"השקיע את מיטב קשריו, יכולותיו, מרצו ומשאביו", הוא השיג ראיון בכורה עולמי עם לוין, עם שחרורו מבית-החולים. הוא מימן בעצמו (באמצעות חברת "קופ מדיה" שבבעלותו) את הנסיעה ללונדון ואת הסוויטה בה צולם הראיון, כשערוץ הספורט סייע לו בארגון צלם מקומי. כך הפיק ראיון טלוויזיוני בן 24 דקות, אותו תכנן למכור לתקשורת העולמית.

קופמן פירסם כתבה רחבה על לוין ב"ישראל היום", ובמקביל התיר לערוץ הספורט לשדר את הראיון, תוך שהוא מזהירו כי זכות השידור מסויגת, ואל לו להעביר חלק מהראיון לגורם אחר. הוא אף שידר קטעים מהראיון בתוכניתו ברדיו תל-אביב.

לדבריו, ערוץ 10 פנה אליו בבקשה לשדר את הראיון, אך הוא סירב. גם סודרי פנה אליו, וקופמן השיב כי זכויות השידור מוענקות לערוץ הספורט בלבד. קופמן מסביר כי רצה שהראיון ישודר בתפוצה המוגבלת של ערוץ הספורט, בו הרייטינג נמוך יחסית, כדי שיוכל למכור את הראיון לגופי תקשורת בינלאומיים שהתעניינו בו. זו גם הסיבה שערך את הראיון באנגלית, למרות שלוין דובר עברית.

למרות זאת, הוא נדהם לגלות באותו ערב כי חדשות 2 "השיגו" עותק מהראיון ושידרו אותו, כשהם מצמידים לו את הראיון שנערך באותו יום עם קופמן בתוכנית "שש עם עודד בן-עמי". לראיון הוצמדה הכתובית "באדיבות 'ישראל היום' וערוץ הספורט", והוא אף שודר באתר Mako של זכיינית ערוץ 2 קשת.

קופמן טוען כי חדשות 2 וסודרי ידעו כי ל"ישראל היום" ולערוץ הספורט אין זכויות בכתבה, ולכן ברור שאינם יכולים להעביר זכויות שאינן בידם. לכן, לדבריו, אין משמעות לטענתם כי השידור "תואם" ו"אושר" על-ידי ערוץ הספורט ו"ישראל היום".

סודרי נתבע אישית בהיותו "המוציא והמביא והכוח המניע העומד מאחורי שידור הראיון".

טרם הוגש כתב הגנה. (ת"א 09-12-17197).

חדשות 2: קיבלנו אישור לשידור

מחדשות ערוץ 2 נמסר היום (ד') בתגובה: "הקטע המדובר התקבל לשידור באישור ערוץ הספורט ו'ישראל היום', גופים עבורם עובד קופמן תמורת קרדיט, כנהוג. בשום שלב בשיחה עימו בטרם השידור לא טען קופמן בפנינו כי הוא זה שמחזיק בזכויות השידור, או שיש לו דרישה כלשהי מאיתנו. את תגובתנו המפורטת נמסור בבית המשפט".

גיא סודרי, עורך המהדורה המרכזית של חדשות ערוץ 2, מסר בתגובה: "מוזר בעיניי שאיש שעשה קריירה מלהיות הבריון השכונתי מכנה אותי כך. צר לי שרדיפת הבצע מעבירה את מר קופמן על דעתו".