סרט הקולנוע "אוואטר" הכניס 27 מיליון דולר בתוך 24 שעות

בעקבות הפתיחה המרשימה, נראה כי ההשקעה בסרט היקר בהיסטוריה של הקולנוע - שעלות הפקתו נאמדת ב-500 מיליון דולר - תוחזר תוך 4 חודשים

האם "אוואטר", הסרט היקר בתולדות הקולנוע, יהיה גם הרווחי ביותר? על-פי נתוני ההכנסות בקופות בתי-הקולנוע בארצות-הברית מהיום הראשון ליציאתו לאקרנים, הסרט "אוואטר" של הבמאי ג'יימס קמרון, שעלות הפקתו נאמדת ב-500 מיליון דולר, השיג נתון מרשים: 27 מיליון דולר - כל זאת, כאמור בתוך 24 שעות.

אמנם זה אפשרי, אך עדיין מוקדם לקבוע אם אכן יהיה זה הסרט הרווחי בכל הזמנים. רק מחר (ב') ייחשפו נתוני סוף השבוע האחרון בארצות-הברית, ועל-פי הערכות וציפיות אולפני "פוקס המאה ה-21", המפיקה של הסרט, "אוואטר" יציג נתוני הכנסות של יותר מ-80 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון לצאתו, ובכך ישבור שיא של כל הזמנים (בו מחזיק נכון לעכשיו "אני, אגדה" בכיכובו של וויל סמית', עם הכנסות של 77.5 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון).

דבר אחד בטוח, בעקבות הפתיחה המרשימה, קצב החזר ההשקעה יהיה מהיר יותר, ויש להניח שהדבר יקרה בתוך ארבעה חודשים. ראשית, נתוני הצפייה ימשכו רבים נוספים לבית-הקולנוע. שנית, הסרט מוקרן - רק בארצות-הברית - ב-4,600 בתי-קולנוע במקביל. שלישית: ל"אוואטר" אין כרגע מתחרים.

הסרט "האם שמעת על משפחת מורגן?", השני ברשימת הסרטים המכניסים שיצאו השבוע להקרנות, הכניס רק 2.4 מיליון דולר. יתר הסרטים ברשימת שוברי הקופות משיגים מספרים נמוכים (3.4 מיליון דולר ל"הנסיך והצפרדע" ו-3.1 מיליון דולר ל"לצד העיוור"), כיוון שהם מוקרנים כבר יותר מ-20 שבועות. גם הסרט החדש של קלינט איסטווד, "אינוויקיטוס", נעצר על 13 מיליון דולר בלבד.

עושה רושם שכולם הלכו לראות את "אוואטר", ונראה שהמגמה תימשך. עושה רושם שמדובר בהיסטריה.