פנסוניק העולמית מחפשת משרד פרסום חדש בארה"ב

תקציב הפרסום של ענקית האלקטרוניקה עומד על 40 מיליון דולר ■ כיום מטפלת בתקציב סוכנות קירשנבאום, בונד, סנקאל ושות' בניו-יורק

יצרנית האלקטרוניקה פנסוניק בוחנת סוכנויות פרסום בארה"ב לטיפול בתקציב הפרסום שלה, המוערך ב-40 מיליון דולר. כיום מטפלת בתקציב סוכנות קירשנבאום, בונד, סנקאל ושות' (Kirshenbaum Bond Senecal & Partners) בניו-יורק.

קירשנבאום היתה הסוכנות הראשית של פנסוניק מאז שנת 2006, אז החליפה את גריי מניו-יורק, חברת-בת של WPP, שניהלה לפני כן את התקציב במשך למעלה משני עשורים. דובר מטעם קירשנבאום מסר כי הסוכנות איננה מתכוונת לגשת למכרז על התקציב. לאחרונה השיגה קירשנבאום את התקציב של ונגארד (Vanguard), השווה 50 מיליון דולר.

לדברי הבכירים, הבדיקה רק התחילה, ובקשות והצעות צפויות להישלח לכתריסר סוכנויות. נציגי פנסוניק סרבו להגיב לידיעה.

תקציב הפרסום של פנסוניק בארה"ב לשנת 2007 עמד על כ-60 מיליון דולר, אך הסכום צנח לכ-40 מיליון בשנת 2008. הסכום כולל את כל פורטפוליו המצלמות ומכשירי האלקטרוניקה לבית של החברה ושאר מוצריה. זאת, לפי נתוני TNS Media Intelligence.

סקירת סוכנויות הפרסום מתרחשת בתקופה רבת תהפוכות בחברה היפנית, הסובלת מפגיעות המיתון כמו רבות מחברותיה למגזר האלקטרוניקה. ברבעון האחרון חוותה פנסוניק נפילה של 18% במכירת המכשירים לבית, ושל 21% במכירות הווידיאו והציוד לווידיאו, כל זאת בהשוואה לשנה שעברה.

כאשר פרסמה את דיווח ההכנסות האחרון שלה, בחודש ספטמבר, הודיע החברה גם כי היא נמצאת בעיצומן של "רפורמות מבניות דראסטיות בעסקינו", הכוללות חילופי גברי ברמת הניהול וקיצוצי הוצאות נרחבים, כולל מה שכינה דובר החברה "הרחבת הקיצוץ בהוצאות הרכישה".