ברן במגעים להקמת פרויקטי אנרגיה סולארית של 5 מגוואט

בתחום הקמת המתקנים הפוטו-וולטאיים הקטנים ברן כבר מציגה ניסיון, וכך גם בתחום התרמו-סולארי

אחת השחקניות המעניינות בזירה הסולארית המתהווה בארץ היא קבוצת ברן. בתחום התרמו-סולארי הקבוצה היתה מעורבת בהקמת מתקן ההדגמה של חברת ברייטסורס(לשעבר לוז 2) בפארק רותם וכיום היא מעורבת בפרויקטים של החברה בארה"ב. ברן הקימה גם מתקנים סולאריים בגרמניה בהיקף כולל של למעלה מ-5 מגוואט. אבל, הפעילות שלה בתחום האנרגיה הסולארית המבוססת על תאים פוטו-וולטאיים ומבוצעת ע"י החברה הבת ברן רביב, החלה רק לפני מספר חודשים.

ברן רביב מבצעת היום פרויקטים בתחום הסולארי עבור מספר חברות בארץ כקבלן ראשי (EPC). כך למשל סיימה באחרונה פרויקט עבור חברת סאנדיי ביקב דלתון על שטח של 900 מ"ר עליו הותקנה מערכת בהיקף כולל של 100 קילוואט על בסיס הפאנלים הסולארים של חברת Sun Power. באשר ליקב הסולארי הראשון, שהוא כרמי עבדת, הרי ששם התקינה החברה מערכת סולארית כבר בתחילת השנה. בנוסף, התקינה מערכת של 50 קילוואט במרחצאות הנגב על שטח של 500 מ"ר שתחובר בימים הקרובים לרשת החשמל.

בקרוב צפויה ברן רביב להתחיל בהתקנת מערכות על גגות המבנים המצויים בבעלות חברת הנדל"ן נספן אשר קבוצת ברן מחזיקה 50% בה. בשלב הראשון כפיילוט יותקנו מערכות במתחם הקניות B7 שבבאר שבע. שטח גג המתחם הוא 20 אלף מ"ר, והכוונה היא להקים בשלבים עד 15 מתקנים של 50 קילוואט האחד. מדובר בהשקעה בהיקף של 13 מיליון שקל. בהמשך, יותקנו מערכות על אלפי מטרים רבועים נוספים שבבעלות נספן בישראל. מדובר בצעד ראשון של החברה כחלק מבחינה שהקבוצה מבצעת, לקראת כניסתה להשקעות משותפות עם יזמים מקומיים ובינלאומיים במספר פרויקטים של 5 מגוואט בארץ ובעולם.

"אני רואה בתחום זה את אחד ממנועי הצמיחה של הקבוצה, הן בהיבט היזמי אותו מובילה חברת נספן והן בהיבט של מתן שירותים מקיפים לתכנון, רישוי, רכש והקמה עבור יזמים אחרים בשוק באמצעות ברן רביב", אומר מנכ"ל קבוצת ברן, ד"ר אלחנן (אלי) אברמוב.

הסדרת התעריפים למערכות בינוניות של עד 5 מגוואט תופסת את החברה ערוכה, בעקבות מגעים שקיימה לקידום תהליכי התכנון, הרישוי וההקמה של מספר מערכות קרקעיות בינוניות.