הבעת אמון בשיכון ובינוי נדל"ן

גייסה 290 מיליון שקל לפי שווי של כ-2.25 מיליארד ש'

בשיכון ובינוי שבעי רצון בעקבות גיוס של 290 מיליון שקל שהשלימו בסוף השבוע, עבור חברת הבת שיכון ובינוי נדל"ן (לשעבר שיכון עובדים).

בהביטו קדימה, אומר היום מנכ"ל שיכון ובינוי, עופר קוטלר, כי "הגיוס יאפשר לנו להגשים תוכנית אסטרטגית להתרחבות בפרויקטים גדולים, בעיקר בשכונות גדולות. חברת שיכון ובינוי נדל"ן היא חברה מאוד יציבה. השוק מכיר בשינויים שנעשו בה, והדבר בא לידי ביטוי בהקצאה הפרטית שביצענו".

קוטלר ציין עוד, כי "זו תחילת הדרך ויציקת אבן פינה לקראת הנפקה ציבורית או רישומה למסחר של שיכון ובינוי נדל"ן תוך שלוש שנים, במטרה להציף ערך לבעלי המניות, בהתאם להתחייבויות שלנו כלפיהם. נעשה זאת כשהטיימינג יאפשר", הוסיף.

החברה שבשליטת שרי אריסון השלימה בסוף השבוע את הגיוס לאחר שהקצתה 13% ממניות חברת הבת לגופים מוסדיים הכוללים את הראל, כלל והפניקס. התמורה משקפת לשיכון ובינוי נדל"ן שווי של כ-2.25 מיליארד שקל אחרי הכסף, ומגלמת לשיכון ובינוי רווח של כ-130 מיליון שקל.

ביקושי יתר

טרם הגיוס, ההערכות צפו כי ההקצאה תיעשה לפי שווי שינוע בין 2.2 ל-2.5 מיליארד שקל לפני הכסף. אולם, אנליסטים ציינו כי המחיר שנקבע בסופו של דבר טוב לשני הצדדים.

הביקושים למניות היו גדולים יותר, אולם עבור חלקן הוצע מחיר נמוך יותר מהמחיר לפיו בוצעה ההקצאה, ולכן שיכון ובינוי החליטה להסתפק בהיקף המוזכר. יחד עם זאת, ניתן להעריך כי הגופים הנוספים שהביעו התעניינות בהקצאה ימצאו את הדרך להיכנס להשקעה בשיכון ובינוי נדל"ן בהמשך.

שיכון ובינוי נדל"ן היא זרוע הבנייה למגורים של שיכון ובינוי, ונחשבת לאחת החברות המובילות והוותיקות בתחומה, הבונה בכל הארץ. אחד היתרונות המרכזיים שלה הוא מלאי הקרקעות האדיר, שרשום ברובו במונחים היסטוריים ועשוי לייצר לה הצפת ערך משמעותית במקרה של מימוש או שערוך.

הקצאת המניות הנוכחית נעשתה כשנתיים וחצי לאחר תוכניות קודמות של אריסון להנפיק את חברת הבת לפי שווי שוק של 3.1 מיליארד שקל. באותה תקופה החל המשבר הכלכלי, והחברה הודיעה על דחיית ההנפקה לנוכח חוסר ההתלהבות של השוק מהמהלך. *