מזוז: לא יוגש אישום נגד מוחמד בכרי על לשון הרע ב"ג'נין ג'נין"

עם זאת, מזוז הודיע כי יתייצב בהליך המשפטי האזרחי, בתביעה הנזיקית בשל לשון הרע שהוגשה נגד בכרי ע"י לוחמים וחיילי מילואים שלחמו בג'נין במבצע "חומת מגן" ב-2002

בצעד יוצא דופן החליט היום (ג') היועץ המשפטי לממשלה היוצא, מני מזוז, להתייצב בהליך משפטי אזרחי. מדובר בתביעה נזיקית בשל לשון הרע שמנהלים לוחמים וחיילי מילואים שלחמו בג'נין במבצע "חומת מגן" ב-2002, נגד השחקן והבמאי מוחמד בכרי, בשל סרטו "ג'נין ג'נין".

במקביל, החליט מזוז שלא להגיש נגד בכרי כתב אישום פלילי בשל עבירות של הוצאת לשון הרע נגד לוחמי צה"ל בסרטו זה.

ההליך שבו יתייצב היועץ ויציג את עמדת המדינה הוא ערעור התלוי ועומד בבית המשפט העליון על החלטת המחוזי לדחות את תביעת לשון הרע שהגישו הלוחמים נגד בכרי.

לטענת מזוז, בניגוד להחלטת המחוזי, נתונה ללוחמים זכות תביעה אישית נגד בכרי, ולפיכך יש לקבל את ערעורם ולחייב את בכרי בלשון הרע.

עם זאת, הוא החליט לסגור את התיק הפלילי בעניין, לדבריו מאחר ש"לא מדובר בלשון הרע על הציבור - אלא בעלילת-שווא המהווה לשון הרע".

מזוז הוסיף כי בבסיס החלטתו גם "שיקולים הנוגעים להיבטים נוספים של האינטרס הציבורי, לרבות ההשלכה בזירה הבינלאומית של נקיטה בהליכים פליליים העלולים להעצים את העניין בהקרנת הסרט ואת העיסוק בטענות המופרכות שהוא מעלה, וכן להיתפס כפגיעה בחופש הביטוי וכהתנכלות ליוצרי הסרט".

לדברי מזוז, אם תתקבל עמדתו בהליך האזרחי - ממילא תיפתח הדרך בפני כל אחד מהלוחמים לנקוט נגד בכרי גם הליך פלילי, באמצעות קובלנה פלילית פרטית.

הלוחמים שהגישו את התביעה מיוצגים בידי עו"ד אמיר טיטונוביץ.