מי אישר את צעדי החירום ברשות השידור?

מבדיקת "גלובס" עולה כי הקיצוצים יצאו לדרך ללא הצבעה מסודרת על המתווה וללא נוכחות חלק מחברי הוועד המנהל ■ מנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר: "הוועד המנהל אישר את כל צעדי החירום וחזר על כך ביום חמישי האחרון"

מי אישר את צעדי החירום ברשות השידור? מבדיקה של "גלובס" עולה כי שורת הקיצוצים החריפים שמנהיגה רשות השידור יצאה לדרך ללא הצבעה של חברי הוועד המנהל ואפילו ללא נוכחות כל חבריו.

מתוך 7 חברי ועד מנהל עליהם מצווה החוק, קיימים כיום רק 4, ואין כרגע יו"ר ועד או משנה ליו"ר. חברי הוועד הם ראובן שלום, יעקב נווה, רחל קרמרמן וד"ר סועד אבו-רוקון. העובדה שמדובר ברוב של חברי ועד מנהל מאפשרת על-פי התקנות לקיים ישיבות ולאשר החלטות.

ואולם, בישיבה בה הוחלט להוציא לפועל את צעדי החירום, ביום חמישי ה-31 בדצמבר, נכחו רק שלושה מהם, מתוכם שניים לא היו כנראה כלל בעת שהתקבלה ההחלטה. מהבדיקה עולה כי לא התקבלה כלל החלטה פורמלית באופן שהיה נהיר לכל ארבעה.

יש לציין כי בתום דיון בבית הדין לעבודה בשבוע שעבר, בו טענו ועדי הרשות כי לוועד המנהל אין סמכות, הועבר מצבה המצומצם של הנהלת רשות בשידור לבדיקת היועמ"ש.

לדיון המכריע שנערך ביום חמישי לא הגיעה כלל חברת הוועד המנהל סועד אבו-וקון. חבר הוועד יעקב נווה יצא במהלך הדיון ולא נכח בעת ההכרעה על הקיצוצים. חברת ועד אחרת, רחל קרמרמן, לא זכרה בעת פניית "גלובס" אם היתה החלטה או לא.

"אני לא יודעת אם היתה הצבעה, אני צריכה לבדוק בתמליל", אמרה קרמרמן ל"גלובס", "אין אפשרות בלי קיצוצים, אבל אני לא יודעת אם אני תומכת במתווה הזה. היו דקות שיצאתי, ואין לי מושג אם היתה הצבעה של הרמת יד או באופן אחר. אני צריכה לבדוק את זה".

מתמליל שהציגה רשות השידור עולה כי ראובן שלום אמר כי הקיצוצים "מאושרים", אולם אין כל עדות להצבעה או להתייחסות של חברי ועד אחרים.

יש לציין כי כבר בעבר הובאו בפני הוועד המנהל צעדי החירום, אולם זו הפעם הראשונה בה הם יוצאים לפועל. במסגרת הקיצוצים נסגרו אולפנים, הופסקה התקשרות עם ספקים, וקוצצה מהדורת "מבט" ל-27 דקות.

סועד אבו-רוקון אישרה את הנושא ואמרה: "לא הייתי בישיבה, אבל אני לא מעוניינת להגיב לדברים. אחרי השבוע הבא אתייחס".

יעקב נווה סירב להגיב, ואת תגובתו של ראובן שלום לא ניתן היה להשיג.

מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, מסר בתגובה כי "הוועד המנהל אישר את כל צעדי החירום וחזר על כך ביום חמישי האחרון".