שתי תוכניות פינוי-בינוי של אשדר ברמת-אביב אושרו להפקדה במחוזית

תוכנית אחת ברחוב טאגור מציעה 160 יח"ד במקום 60 יחידות קיימות ■ השנייה ברחוב רקנאטי מציעה 216 יח"ד במקום 96 קיימות

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב החליטה להפקיד שתי תוכניות פינוי בינוי של חברת אשדר, שבשליטת אשטרום, ברמת אביב שבתל אביב. תוכנית אחת היא ברחוב טאגור והשנייה ברחוב רקנאטי, שתיהן סמוך לשכונות נוה אביבים ואפקה.

כזכור, התוכנית ברחוב טאגור הומלצה להפקדה בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בחודש שעבר, אז התברר כי לפי החלטת העירייה יצטרכו הדיירים ביחידות הדיור הקיימות להשתתף בעלויות הבנייה בסכום של כ-200 אלף שקל. יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, גילה אורן, סיפרה ל"גלובס" כי הוועדה המחוזית לא נכנסה לנושא הכספי של התוכנית.

התוכנית בטאגור משתרעת על פני 11 דונם בשטח בו קיימות היום 60 יחידות דיור קטנות בשטח של 70 מ"ר, בבניינים שנבנו בשנות ה-50 בני שלוש קומות מעל קומת עמודים. מצב הבניינים ירוד ותכנונן אינו מתאים לצרכים המודרניים.

תוכנית הפינוי בינוי מאפשרת בינוי של 125 יחידות דיור ומאפשרת תוספת של 35 יחידות דיור נוספות במידה שיזמי התוכנית ועיריית תל אביב יגיעו להסכמה על הקצאת 16 יחידות מתוכן לדיור בר השגה. כלומר, במידה שיתאפשר דיור בר השגה תכלול התוכנית 160 יחידות דיור.

16 יחידות הדיור בר השגה יהיו בגודל 80-90 מ"ר והן יועמדו להשכרה למשך 20 שנה, לתקופות של שלוש עד חמש שנים. בתום 20 שנה תוכל חברת אשדר למכור או להשכיר את הדירות בשוק החופשי.

התוכנית בטאגור כוללת שלוש חלופות, בהן תכריע הוועדה המקומית בעת הוצאת היתר הבנייה. חלופה אחת היא מגדל בן 18 קומות ושלושה מבנים בני תשע קומות. חלופה נוספת היא ארבעה מבנים של 12 קומות וחלופה שלישית היא שלושה מבנים של 15 קומות.

התוכנית ברחוב רקנאטי מוצעת במתחם של 96 יחידות דיור בשלושה בניינים בני ארבע קומות. שטח המתחם הוא 6.3 דונם והתוכנית מאפשרת פינוי המגורים הקיימים והקמת שלושה מגדלי מגורים בני 18 קומות, שיכילו ביחד 180 יחידות דיור.

כמו התוכנית בטאגור, גם התוכנית ברקנאטי מאפשרת תוספת של 36 יחידות דיור נוספות במידה שהיזמים ועיריית תל אביב יגיעו להסכמה בדבר הקצאת 16 יחידות דיור בר השגה שיועמדו להשכרה ל-20 שנה, שבסופן תוכל חברת אשדר למכור או להשכיר את הדירות בשוק החופשי.

בהחלטה נוספת אישרה הוועדה המחוזית שינוי ייעוד במגדל המשרדים בית גיבור, שבמתחם מנשיה בתל אביב, מייעוד של תעסוקה לייעוד של מגורים ומלונאות.