האחים ויליגר: תביעת גאידמק מופרכת; "המלך הוא עירום"

גאידמק תבע 50 מיליון שקל מהאחים ויליגר בטענה כי גרמו לו לאבד ללא צידוק את שליטתו בויליפוד, גילאון ואמריס ■ לטענת האחים, התביעה מופרכת כיוון שגאידמק הוא זה שלא עמד בפירעון ההלוואה שנתנו לו

"ארקדי גאידמק הגיח מן הכפור הרוסי לעולם העסקים בישראל כרוח סערה והבטחה גדולה, כגביר וכבעל עסקים חובקי-עולם, אך עד מהרה נחשפה התנהלותו העסקית הקלוקלת והתגלה כי המלך הוא עירום" - כך טוענים האחים צבי ויוסי ויליגר בכתב הגנה לתביעת גאידמק נגדם.

ב-2007 רכש גאידמק מהאחים ויליגר את מניות השליטה בויליפוד תמורת כ-171 מיליון שקל. באוגוסט 2008 העניקו לו האחים הלוואה בסך 76 מיליון שקל, ולאחר שלא הצליח להחזיר את החוב קיבלו האחים את מניותיו בויליפוד ו-7 מיליון שקל שקיבל ממכירות מניות גילאון.

גאידמק הגיש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה בסך 50 מיליון שקל נגד האחים ויליגר, בטענה כי גרמו לו לאבד ללא צידוק את שליטתו בויליפוד, גילאון ואמריס, וביקש לחייבם להשיב לו את מניותיו בוילפוד.

בכתב ההגנה שהגישו כעת טוענים האחים ויליגר כי התביעה מופרכת, כיוון שאין מחלוקת שגאידמק לא פרע את ההלוואות. לדבריהם, יומיים לאחר שההלוואות הועמדו לפירעון מיידי הצהיר גאידמק בפגישה עם צבי ויליגר כי הוא אינו מתכוון לפרוע את חובו. (ת.א. 2053/09).