אזורים מכרה מגרש בשטח 10 דונם בהרצליה ב-67 מיליון שקל

המגרש מיועד למלון דירות עם זכויות בנייה ל-150 יחידות נופש ■ המרינה שוכנת על שפת ימה של הרצליה, דרומית וסמוך לחוף אכדיה

חברת אזורים, שבשליטת שעיה בוימלגרין, מכרה מגרש בשטח 10 דונם במרינה בהרצליה ליהלומן תמורת 67 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס".

המגרש מיועד למלון דירות עם זכויות בנייה ל-150 יחידות נופש. המרינה שוכנת על שפת ימה של הרצליה, דרומית וסמוך לחוף אכדיה. שטחו הכולל של מתחם מרינה הרצליה הוא כ-500 דונם, כשמחציתו מוקדש למעגנה לכלי שיט, בית מנהלה, מבנים לחינוך ימי, מספנה ובתי מלאכה, והמחצית השנייה כוללת שטחים ציבוריים פתוחים, שטחי נופש ותיירות ושטחי מסחר.

המגרש שנמכר הוא עם חזית ללגונה. במרינה, שעברה בשנים האחרונות פיתוח תיירותי מואץ, קיימים 680 מקומות עגינה לכלי שיט בגדלים שונים. המרינה מהווה מוקד תיירותי שמושך מבקרים רבים.

אזורים רצתה בשנה שעברה למכור את מלון אוקיינוס במרינה, בו היא מחזיקה יחד עם השותף שעיה יריב, שהתנגד למכירה. מלון אוקיינוס פועל בארבע הקומות התחתונות של מגדל אוקיינוס שנבנה בשנות ה-90 על ידי חברת אזורים. מהקומה החמישית ועד הקומה ה-17 פועל המלון כבית דירות.

באזור המרינה בהרצליה קיימים פרויקטים בנויים של דירות נופש. לפני ארבע שנים קיבל בית המשפט העליון את עמדת החברה להגנת הטבע ופסק כי יחידות הנופש במתחם מרינה הרצליה צריכות לשמש לנופש רוב ימות השנה ולא לשמש כדירות מגורים, כפי ששווקו על ידי חלק מחברות הבנייה במרינה בשנים שקדמו לפסק הדין. החלטה זו התקבלה לאחר שב-1998 עתרה החברה להגנת הטבע נגד שמונה חברות בנייה ששיווקו את יחידות הנופש במתחם בשימוש למגורים.

באזור המרינה פועל גם קניון ארנה של חברת מנופים פיננסיים בשליטת ג'קי בן זקן וכן מרינה וילג', שהוא המרכז המסחרי היוקרתי הצמוד למרינה, אותו מכרה חברת נפטון של איש העסקים שמואל רבינא לפני שנתיים למשקיעים יהודים-אמריקנים תמורת 54 מיליון שקל. המרינה וילג', שכולל שדרת חנויות ומסעדות, נפתח לפני 12 שנה על ידי שתי חברות שבשליטת האחים סמי ויולי עופר - מבני גזית והאחים עופר. אלה מכרו את המתחם לנפטון ב-2004.

מחברת אזורים לא נמסרה תגובה.