אחרי 6 שנים: ערוץ 10 חזר להשקיע בסרטי קולנוע

על-פי החוק להארכת זיכיון הערוץ יהיה עליו להשקיע בקולנוע 8 מיליון שקל עד סוף שנת 2010, ועד לשנת 2014 יהיה עליו להשקיע 16 מיליון שקל נוספים

לראשונה זה 6 שנים צפוי ערוץ 10 להשקיע השנה ב-3 סרטי קולנוע. בין הסרטים שככל הנראה יזכו להשקעה נמצא סרט שעוסק ביחסי שני גברים - ישראלי ופלסטיני; וסרט אחר המתאר סיפור אהבה בדרום הארץ. הערוץ ישקיע בכל אחד מהם חצי מיליון שקל לכל הפחות.

על-פי הצעת החוק להארכת זיכיון ערוץ 10, שאמורה להיות מאושרת בכנסת בשבוע הבא, על הערוץ להשקיע עד סוף שנת 2010 סכום של 8 מיליון שקל בקולנוע הישראלי, ועד לשנת 2014 יהיה עליו להשקיע 16 מיליון שקל נוספים.

ערוץ 10 לא שילם את חובותיו לקולנוע הישראלי מאז שנת 2004. הטענה העיקרית של הערוץ היתה כי לרשות השנייה, אשר בתקנותיה נקבע כי חלה חובה על זכייניות הטלוויזיה להשקיע בקולנוע הישראלי, אין סמכות לקבוע לגבי התנהלות הזכייניות בתחום אשר אינו קשור בטלוויזיה. אולם כעת מעוגן הדבר בחוק, ולערוץ אין ברירה אלא להשקיע 24 מיליון שקל כנגד חובותיו של הערוץ.

יש לציין כי לערוץ הופחתה מחצית מהסכום המקורי שהיה אמור לשלם, והוא ישלם 4 מיליון שקלים בשנה כזכיין, במקום 8 מיליון שקלים כערוץ. על-פי החוק, לראשונה, תוכר 50% מההשקעה בקולנוע, כהשקעה בסוגה עילית.

סמנכ"ל התוכניות של 10, ליאת פלדמן, אמרה בתגובה כי "ההתעניינות שלנו בקולנוע לא הופסקה מעולם. אנחנו כעת מחדשים שוב את הקשרים שלנו מול מפיקים ויוצרים ופועלים בתחום בצורה שיטתית יותר".