שוב על קו הזינוק

ארקדי דוכין יוצא במופע חדש בעקבות האלבום "ספטמבר". בראיון עמו הוא מדבר על אלבום האיחוד עם החברים של נטאשה שנגנז, על התוכניות להקליט שיר רגאיי ומרגיע: "אין לי שום מחשבות על חזרה בתשובה"

"אם זה היה תלוי רק בי, הייתי מוציא אלבום חדש כל שלושה חודשים בממוצע", אומר ארקדי דוכין בעקבות צאת אלבומו "ספטמבר", שנכתב-הולחן-עובד והוקלט במהלך חודש אינטנסיבי של יצירה, ולקראת השקת המופע החדש בסוף השבוע הקרוב.

"לא הייתה החלטה עקרונית שלי להשלים אלבום שלם בתוך חודש", מוסיף דוכין, "מה שרציתי לעשות היה לכתוב שיר אחד ביום ולראות מה יקרה, ואחרי שהצטברו מספיק חומרים הבנתי שזה בעצם אלבום שלם ומגובש שצריך להקליט ולהוציא. ידעתי שאני מסוגל לקצב יצירה מהיר, אבל זו הפעם הראשונה שבה ביטאתי בצורה גלויה את כל המחשבות והידע שרכשתי ביותר משנתיים של לימודי קבלה. מה שנתן לשירים ב'ספטמבר' אמירה ברורה".

כבר שאלו אותך אם אתה חוזר בתשובה?

"רבים מתבלבלים בין לימודי קבלה ובין התקרבות לדת. אין לי שום מחשבות על חזרה בתשובה, אבל הקבלה נתנה לי תשובות לשאלות שאני עוסק בהן בצורה זו או אחרת כל חיי, כך גם רוב האנשים שאני מכיר. מי אני, למה אני כאן, לאן כל זה מוביל. זה לא סוד שיצא לי שם של אדם מלנכולי, אבל כיום אני מרגיש אופטימי מאי-פעם וברור לעצמי ולסובבים אותי. גילוי הקבלה סיים עבורי מסע ארוך של חיפוש עצמי, שכלל גם את חקר הבודהיזם וטיפול פסיכולוגי שאני עדיין ממשיך מדי פעם".

האלבום "ספטמבר" אינטימי ומינורי מכל יצירותיך. המופע יישמע בהתאם?

"לא בהכרח. נתחיל מינורי, אבל בהדרגה העיבודים יתרחבו ויגדלו ובסוף גם ניתן בראש. יהיו איתי על הבמה נגנים מדהימים. ז'אן פול זימבריס בתופים, קרני פוסטל בצ'לו ועמית יצחק בגיטרות. סימה, אשתי, תלווה אותי בשירה לצד לימור עמר, ונארח גם את אמיר דדון שהוא זמר ענק בעיניי. כמו שב'ספטמבר' האלבום היו שיתופי פעולה עם אורחים בחלק מהשירים, גם על הבמה המטרה היא בעיקר ליהנות. כמובן שאשלב שירים מוכרים משאר אלבומי הסולו שלי ולהיטים מימי החברים של נטאשה. יהיו גם שירים חדשים לגמרי, כי אני ממשיך ליצור כל הזמן. אני חושב, בין השאר, לשתף פעולה עם צמד המפיקים סאבו וקותי להקלטת שיר רגאיי, סגנון שעוד לא ניסיתי בעבר".

אתה נשמע עסוק.

"אני בעיקר אינטנסיבי ביצירה שלי. אנשים סביבי מנסים כל הזמן להרגיע אותי. לשכנע אותי להוריד הילוך".

מחכים לנטאשה

לא כל יצירתו הענפה של דוכין בשנים האחרונות תועדה במלואה ושוחררה לקהל הרחב. לפני פרויקט "ספטמבר" היה הניסיון לאחד מחדש את החברים של נטאשה להקלטות לפרויקט אולפן מקורי ראשון מאז "רדיו בלה בלה". מקורבים להפקה ההיא סיפרו על יצירה כמעט אפית בהיקפה, עם שורה ארוכה של אמנים אורחים, אך גם מריבות ומאבקי אגו מקיר לקיר. התוצאה הסופית, בכל מקרה, נותרה בעינה: הפרויקט הוקפא עד להודעה חדשה.

"אני לא רואה בזה הקפאה", מבהיר דוכין, "מבחינתי זה פשוט אלבום שעדיין לא גמור, ואין לי היכולת לנבא מתי הוא יהיה מוכן. אני ומיכה שטרית חברים טובים ומתגעגעים ליצירה משותפת, אבל כמו שקורה מול אנשים שהם שותפים שלך ליצירה שנים ארוכות, לפעמים אנחנו בסינק ולפעמים ממש לא. בניסיון האחרון עם נטאשה לא הגענו לחיבור כזה.

"הקלטנו הרבה שירים, חלקם אני אוהב מאוד ועדיין רוצה לעשות איתם משהו, ואכן היו שיתופי פעולה עם הרבה אורחים בהם נינט טייב, שלומי שבת ומוש בן-ארי. אולי השירים ייצאו בבוא היום כחלק מאלבום עתידי שלי, אולי עם נטאשה. אני מאמין שכאשר זה יהיה נכון לכל הנוגעים בדבר, זה יקרה".

"ספטמבר" - המופע, ה' 21.1, 21:30, אולם נגה (שדרות ירושלים 2), יפו