ווטר שיר לתעשייה המקומית: "ממנו את עלות מוצרינו לנפגעי האיטי"

הסטארט-אפ המתמחה במוצרי טיהור ואיגום מים בתנאי שטח יספק את המוצרים לתושבי האיטי במחירי עלות בתמיכת משרד החוץ, בזכות תרומות של חברות ישראליות

הסטארט אפ הישראלי Water Sheer, אשר פיתח מוצרי טיהור ואיגום מים לתנאי שטח ולשעות חירום (אזורים מוכי אסון) ונוסד על-ידי רון שני, יספק לתושבי האיטי מוצרים במחירי עלות בתמיכת משרד החוץ ובתרומות של חברות ישראליות.

מאמצי הסיוע של האו"ם ומדינות העולם בהאיטי עדיין נתקלים בקשיים חמורים, בשל החורבן והרס התשתיות במדינה לאחר רעש האדמה. בשטח קיים מחסור קשה במים ובמזון.

ווטר שיר שולחת בסיוע משרד החוץ הישראלי, את מוצריה למקומות הנפגעים מאסונות טבע. לפני כשנתיים סופקו מוצרים לבורמה ומיאנמר בעקבות רעש האדמה, ובקיץ 2009 שוגר ציוד של החברה כסיוע הומניטארי לנפגעי הטייפון בטיוואן.

מוצרי החברה כוללים מערכות טיהור מים אישיות, המאפשרות שתיית מים כמעט מכל מקור מים עילי הנמצא זמין באזור האסון (מערכת טיהור אישית אחת מאפשרת לדברי החברה שתיית 700 ליטר מים). מערכות איגום מים ניידות פרי פיתוח החברה, מאפשרות לדבריה אספקת מים בנפחים של 1,000-7,000 ליטר מים טהורים לשתייה, המשמשים כמרכזי חלוקה לתושבים.

המצב בהאיטי מחמיר מרגע לרגע והבעיה המרכזית הופכת להיות זמינות של מי שתייה. משרד החוץ הישראלי רכש ערכה גדולה שמסופקת ברגעים אלו לשימוש כוחות ההצלה בשטח, אבל לא די בכך. ווטר שיר מציעה לחברות במשק להשתתף במימון ערכות טיהור מים, ו"אנחנו נדאג לציין את שם החברה כתורם את הציוד. במקרה של מערכות גדולות גם נוכל להדביק את לוגו החברה על המוצרים", מבטיחים בחברה.