שלי יחימוביץ': "נוחי דנקנר מעסיק עובדים הודים בתנאי עבדות"

חברת הכנסת טוענת: העובדים ההודים בנייר חדרה משתכרים 2,500 שקל בחודש, עובדים 6 ימים בשבוע ו-9-11 שעות ביום

חה"כ שלי יחימוביץ' פותחת חזית נוספת מול הטייקונים - והפעם שוב מול נוחי דנקנר. יחימוביץ', שביקרה בעבר בחריפות את דנקנר בשל עסקת הנסון והיום עסוקה במאבק ציבורי נגד אילן בן דב בגין הדיבידנד החד פעמי בגובה 1.4 מיליארד שקל שהוא מעוניין למשוך מפרטנר, מאשימה היום את דנקנר בהעסקת עובדים זרים ב"תנאי עבדות".

"עובדים הודים מועסקים בחברת נייר חדרה שבשליטת נוחי דנקנר בתנאי עבדות", טוענת יחימוביץ'.

חברת הכנסת הגישה שאילתה רשמית לשר הפנים, אשר נסמכת על מידע שהגיע אל עמותת "קו לעובד". מהשאילתה עולה, כי חברת נייר חדרה, השייכת לקבוצת IDB של דנקנר, מעסיקה קבוצה גדולה של עובדים הודים שלא על פי חוקי המדינה.

מהשאילתה עולה, כי העובדים מועסקים בישראל בשכר של 2,500 שקל לחודש עבור 6 ימי עבודה בשבוע, ועובדים 9-11 שעות ביום. בנוסף, טוענת יחימוביץ', כי "המעסיקים נוטלים מהעובדים את דרכוניהם ובשל כך העובדים פוחדים לנסוע בימי המנוחה החופשיים שלהם לערים אחרות". לדברי יחימוביץ', נטילת הדרכונים מהווה עבירה בפני עצמה.

בשאילתה שהגישה, מבקשת יחימוביץ' לדעת האם נייר חדרה קיבלה היתר להעסיק את העובדים ההודים, האם ההיתר כולל אישור להעסקתם בניגוד לחוקי העבודה בישראל, האם החברה קיבלה היתר ליטול מהעובדים את דרכוניהם וכיצד בכוונתו של השר להגן על העובדים.

מהחברה נמסר: "במסגרת פרויקט הקמת מערך הייצור החדש לניירות אריזה ממוחזרים התקשרה חברת נייר חדרה, לפי היתר שקיבלה מיחידת הסמך במשרד התמ"ת, עם חברה הודית גלובלית שמתמחה ברחבי העולם כולו בהרכבת מכונות ענקיות ליצירת נייר מנייר ממוחזר".

"החברה ההודית מעסיקה כיום במסגרת הפרויקט האמור כ- 75 מהנדסים ואנשי מקצוע הודים. עובדי החברה ההודית מתוכננים לסיים עבודתם תוך כחודשיים ולחזור להודו. העובדים ההודים מועסקים ע"י החברה ההודית האמורה, אשר מפוקחת באופן שוטף על ידי משרד העבודה, ותנאי עבודתם והעסקתם נקבעים על ידי החברה ההודית. מובן שחברת נייר חדרה מעולם לא החזיקה ולא מחזיקה בדרכוניהם של העובדים ומקפידה על כיבוד זכויותיהם בהתאם לחוק. יודגש עוד כי הפרויקט האמור כרוך בהשקעה של כ-700 מיליוני שקלים על ידי חברת נייר חדרה ויביא לשימוש גדול פי שתיים בנייר ממוחזר בישראל תוך יצירת מקומות עבודה חדשים והבטחת פרנסה לאלפי משפחות העובדים לשנים הבאות".