רשות השידור מחפשת מבנה ארגוני חדש; תשלם לפילת 2 מיליון שקל

לפני כשנתיים שילמה רשות השידור לחברת תאסק 8 מיליון שקל על מנת שתרכיב עבורה מבנה ניהולי חדש, אך בימים אלה מגבשת גם חברת פילת הצעה חלופית עבור הרשות

רשות השידור תשלם לחברת פילת 2 מיליון שקל על מנת שזו תרכיב מבנה ניהולי חדש לגוף הציבורי. זאת למרות שחברת תאסק, לה שילמה הרשות כ-8 מיליון שקל לפני כשנתיים, כבר הרכיבה מבנה ניהולי שאמור היה להיכנס לפועל במסגרת הרפורמה.

על-פי גורמים ברשות השידור, נושא המבנה הניהולי החדש של הרשות לא יעלה בדיונים בין הצדדים על הרפורמה, עד אשר לא תסיים חברת פילת את בדיקתה.

חברת פילת זכתה כבר ביוני 2009 במכרז שחיפש אחר חברה שתוביל את הרפורמה ברשות השידור בתחום משאבי האנוש והמינהל. ההתקשרות, כך נמסר עם שכירת החברה, תלויה בהתקדמות בפועל של הרפורמה.

בשיחות פנימיות הבהיר מנכ"ל הרשות מוטי שקלאר כי הוא אינו שבע-רצון מהמבנה הניהולי אותו הציגה תאסק, שהניחה את התשתית לרפורמה.

השינוי הארגוני העיקרי שהציגה חברת תאסק ביולי 2007 הוא בתחום ניהול המדיה. על-פי התוכנית תוקם זרוע חדשה שתרכיב בתוכה את כל שידורי החדשות והספורט של הטלוויזיה והרדיו גם יחד. כמו כן תוקם חטיבה ערבית שתהיה אחראית על ערוץ בערבית ועל שידורי רשת ד'.

במסגרת הרפורמה אמורים לפרוש 700 עובדים ולהיקלט 150 עובדים חדשים, בעיקר בתחום הניו-מדיה - זרוע חדשה נוספת שאמורה לקום.

כמו כן המליצה תאסק כי יוקם אגף טכנולוגיה שיישב במטה רשות השידור ויהיה אמון על הטכנאים ברשות השידור, ואלה יספקו שירותים על-פי צרכי חטיבות המדיה השונות.

מרשות השידור נמסר כי "חברת תאסק נשכרה בשנת 2007 במטרה להטות את התוכנית האסטרטגית של הרפורמה, ובכלל זה 'נגעה' במבנה הארגוני החדש. חברת פילת נבחרה במכרז על מנת להוביל את יישום הרפורמה בתחום משאבי האנוש והמינהל ברשות השידור, בתהליך שאמור להימשך כ-3 שנים".

מפילת לא נמסרה תגובה.