אושרה להפקדה תוכנית ל-3,200 יח"ד במורדות לינקולן בחיפה

שטח התוכנית הוא 840 דונם במורד המערבי של הכרמל, בין רחוב הרופא לדרך פרויד ובין דרך פרויד לכביש 11, סמוך למרכז קסטרא

אחרי שנים של תכנונים אושרה להפקדה תוכנית ל-3,200 יחידות דיור במורדות לינקולן ותל אהרון שבחיפה. התוכנית היא ביוזמת עיריית חיפה וההחלטה התקבלה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז חיפה, בראשותו של יוסף משלב.

מדובר בתוכנית המגורים הגדולה ביותר שהוכנה בשנים האחרונות בחיפה, שאמורה ליצור היצע מגורים באזורי ביקוש ולאפשר משיכת אוכלוסייה רצויה וחיונית לצמיחתה של הדמוגרפית של העיר. שטח התוכנית הוא 840 דונם במורד המערבי של הכרמל, בין רחוב הרופא לדרך פרויד ובין דרך פרויד לכביש 11, סמוך למרכז קסטרא.

התוכנית מורכבת משלוש שכונות: מורדות לינקולן, תל אהרון והשכונה התחתונה ממערב לדרך פרויד. המספר הכולל של יחידות הדיור המוצעות בפרויקט הוא כאמור 3,200, וזאת תוך תגבור זכויות הבנייה ל-160% וציפוף הבנייה לכ-14 יחידות דיור לדונם בממוצע.

כן כוללת התוכנית מערכת דרכים חדשה וחלוקה למתחמי פיתוח שכוללים, מלבד מגורים, גם אתרים לבנייני ציבור ושטחים ציבוריים פתוחים.

מדיוני הוועדה עולה שהנושא התחבורתי נבחן בשתי בדיקות היתכנות תחבורתית בראייה מערכתית כוללת של התנועה מהמורדות הדרומיים מרכס הכרמל מערב ותוך התייחסות לפרויקטים הצפויים בסביבת התוכנית. הבדיקות נערכות בהנחיית משרד התחבורה, שאף אישר את ממצאיהן.

את השכונה ישרתו שני מחלפים שייבנו בשלבים על דרך פרויד, בהתאם לשלבי הפיתוח של הפרויקט.

נושא הבינוי, היקפו ואופיו הותאמו במסגרת התכונית לתנאים הטופוגראפיים הקשים, תוך שילוב הוואדיות שחוצים את המתחם בתכנון ושמירתם כשטחים פתוחים. התוכנית תוכננה תוך מזעור מפגעים נופיים ותוך בחינת הנושא הסביבתי בהנחיית ובאישור המשרד להגנת הסביבה.