התמ"ת תומך ב-6 מיליון שקל בפיתוח של IPnP שמיושם בתאגיד מי נתניה

חטיבת IpnP מקבוצת אלקו אנרגיה ותשתיות פיתחה מערכת תומכת החלטות לניהול משקי מים וביוב עירוניים, שתניב לדברי מי נתניה חיסכון של יותר מ-15 מיליון שקל על פני 10 שנים

תאגיד מי-נתניה וחברת אלקו התקנות ושירותים באמצעות חטיבת IPnP, החלו בישום שני פרויקטים חדשניים ליישום מערכת תומכת החלטות לניהול משקי מים וביוב עירוניים. הפרויקטים מבוצעים בסיוע משרד התמ"ת, בשיתוף המינהל למשק המים ברשויות המקומיות ובתקציב של כ-6 מיליון שקל.

לדברי מי נתניה, בדיקות כדאיות שנערכו בפרויקט הצביעו על חיסכון של יותר מ-15 מיליון שקל לעשר שנים, המורכב מהפחתה בהוצאות האנרגיה, הקטנת פחת המים, שדרוג התשתיות והקטנת הוצאות התחזוקה. כמו כן הצביעו הבדיקות על שיפור רמת השירות לתושב.

מדובר בכלי ניהולי לתמיכה בקבלת החלטות, המשלב סימולטורים ונתוני זמן אמת. המערכת מבצעת ניטור רשתי, אוספת ממספר רב של נקודות קצה את הנתונים, מתחברת לפותר רשת ויוצרת תמונת מצב בחתכים שונים. לדוגמה: צריכת אנרגיה, יעילות שאיבה, איכות מים ומפלסי הביוב בתשתית העירונית.

במי נתניה טוענים, כי פיתוח טכנולוגי העושה שימוש בסימולציה לתפעול אופטימלי של רשת המים והביוב מהווה חידוש עולמי, לאחר שעד היום שימוש בסימולציה היווה כלי לתכנון הנדסי לבניית תשתיות בלבד.

מנכ"ל מי נתניה, שחר חילאוי, ציין כי "כחלק מהיותנו תאגיד מים מוביל, אנו משקיעים רבות בשדרוג תשתיות, הטמעת טכנולוגיות חדשות, ושמירה קפדנית על איכות מי השתייה. שילוב זה הופך את מערכת המים והשפכים בנתניה למתקדמת בארץ".

לדברי רונן הלדמן, מנכ"ל IPnP, "המערכת שפיתחנו מהווה פלטפורמה אינטרנטית המספקת מידע ניהולי ותפעולי לחברות משקי מים וביוב. אני מברך את משרד התמ"ת ואת מינהל המים על החלטתם להשקיע בטכנולוגיות מים בתאגידים".

ipnp הוקמה בשנת 2000 על-ידי אלקו התקנות ושירותים כחברה בת בבעלות מלאה. החברה מספקת פתרונות ניטור וניהול מידע לתשתיות זורמות. IPnP פיתחה מודלים ענפיים המאפשרים התאמה ליישומים שונים בתחומי התמחותה. מודלים אלה מאפשרים לדברי החברה גישה מובנית לניהול המידע במערכות שליטה ובקרה לכל הרמות המעורבות בתפעול, בתכנון, בקרה, ניהול ופיקוח על פעולת המערכות.