וול סטריט: עליות מרשימות ברקע התקווה לחילוץ אפשרי של יוון

גלובס tv דיווח באירופה: האיחוד האירופי בדרך להציע חבילת חילוץ ליוון ■ המלאים הסיטונאיים לחודש דצמבר ירדו ב-0.8% לעומת צפי לעלייה של 0.6% ■ בין המדווחות היום - פרטנר, אגריום, קוקה-קולה ו-וולט דיסני

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו הלילה (ג') בעליות שערים, כשעל הסנטימנט השפיע בראש ובראשונה הדיווח הראשוני מאירופה כי האיחוד האירופי החליט לחלץ את יוון ממצבה הכלכלי הקשה. עם זאת, טרם התבררה הדרך בה ינתן החילוץ. הדאו ג'ונס ננעל בעלייה היומית החדה ביותר מזה שלושה חודשים.

מוקדם יותר היום, נשיא הבנק האירופי המרכזי, ז'אן קלוד טרישה, עזב פסגה שמתקיימת בסידני יום לפני המתוכנן. דובר של ה-ECB אמר כי טרישה תכנן עוד קודם להשתתף בפסגה של מנהיגים אירופיים ביום ה' הקרוב, אולם השוק פירש את עזיבתו של טרישה כמגדילה את הסיכויים להודעה על חילוצה של יוון.

מחוץ להתפתחויות באירופה, המשקיעים בחנו דו"חות נוספים היום, ובייחוד של קוקה-קולה. למעלה מ-300 חברות במדד ה-S&P 500 כבר דיווחו על תוצאותיהן הכספיות ברבעון הרביעי, ולפי נתונים שאספה סוכנות "בלומברג", כ-77% מתוכן עקפו את צפי האנליסטים.

יועצו הכלכלי הבכיר של הנשיא ברק אובמה, לארי סאמרס, אמר היום כי שוק העבודה מתייצב אבל לכלכלה יש עוד דרך ארוכה עד שתחזור להיות בריאה. בראיון לרשת CNBC אמר סאמרס כי "יש לנו כלכלה עם הרבה אנשים מחוץ למעגל העבודה וצריך שהם יחזרו לעבוד. בנוגע לצמיחה העתידית - אין שאלה בכלל בנוגע לעובדה כי קצב הצמיחה יקטן מרבעון לרבעון בתקופה הקרובה ואני חושב שכולם מזהים שהיו כמה גורמים מיוחדים שתרמו לצמיחת הרבעון הרביעי של 2009".

בשלושת הימים הקרובים יונפקו בארה"ב אג"ח ממשלתיות בסכום של 81 מיליארד דולר, כשהיום הונפק סכום של 40 מיליארד מתוכם. "מישהו הרי צריך לממן את הגרעון התופח בארה"ב. עדיין לא ברור אם קצב ההנפקות הנוכחי יספיק לכך. הגדלת קצב ההנפקות, אם תידרש, תגרום כמובן לעליית תשואות האג"ח וכשבמקביל גובר החשש ליכולת החזר החוב של מספר מדינות באירופה, הסיכוי לכך עולה אף יותר", כותב אמיר כהנוביץ מכלל פיננסים.

החוזים העתידיים על הנפט ננעלו הערב בעלייה של 2.6% לרמה של 73.75 דולר לחבית.

ב-17:00, שעון ישראל, פורסם דו"ח שעניינו המלאים הסיטונאיים לחודש דצמבר, אשר הצביע על ירידה של 0.8% לעומת צפי כלכלנים לעלייה של 0.6%. בנובמבר עלו המלאים ב-1.5%.

קוקה קולה ופרטנר מכות את התחזיות

יצרנית הדשנים הקנדית, אגריום דיווחה על רווח של 30 מיליון דולר ברבעון הרביעי, שהם 19 סנט למניה - צניחה של 75% לעומת רווחי החברה ברבעון הרביעי ב-2008. המכירות הסתכמו ב-1.4 מיליארד דולר, ירידה של 27% לעומת 1.94 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2008. הצפי היה להכנסות של 1.55 מיליארד דולר - כך שהחברה פיספסה בשורה העליונה את תחזיות השוק.

ענקית המשקאות הקלים, קוקה קולה , דיווחה על עלייה של 55% ברווחי הרבעון ל-1.54 מיליארד דולר, או 66 סנט למניה - בהתאם לתחזיות האנליסטים ולעומת רווח של 995 מיליון דולר, או 43 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2008. הכנסות החברה הסתכמו ב-7.51 מיליארד דולר, זאת לעומת 7.1 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. אנליסטים חזו רווח של 66 סנט למניה על הכנסות של 7.2 מיליארד דולר. מנגד, וולט דיסני צפויה להציג ירידה ברווח הרבעוני ל-39 סנט למניה אל מול 41 סנט ברבעון המקביל.

היום דווח כי עוד 1,335 כלי רכב של טויוטה מסוג פריוס צריכים להגיע למוסך וזאת לצורך עדכון תוכנת ה-ABS. מוקדם יותר הודיעה החברה כי תחזיר מיוזמתה 200 אלף יחידות של דגמים היברידים ביפן החל מה-10 בפברואר. בסה"כ טויוטה תחזיר 437 אלף כלי רכב היברידים ברחבי העולם.

פרטנר הכתה את התחזיות כשדיווחה על עלייה של 1.6% בהכנסות ל-1.578 מיליארד שקל ברבעון הרביעי של 2009. לפי הצפי, הכנסות החברה היו צפויות לרדת ב-2.2% ל-1.52 מיליארד דולר. הרווח הנקי עלה ב-1.4% ל-294 מיליון שקל ברבעון הרביעי, וב-2009 חלה ירידה של 4.8% ברווח הנקי ל-1.1 מיליארד שקל. לפי הערכות האנליסטים, פרטנר היתה צפויה לדווח על ירידה של 6.5% ברווח נקי ל-1.59 דולר למניה.

אלוט תקשורת דיווחה היום על צמיחה של 21% בהכנסות הרבעון הרביעי ל-11.5 מיליון דולר. על בסיס non-GAAP הגיעה החברה לאיזון ברווח למניה, ביחס להפסד ברבעון המקביל.

מניית אלביט הדמיה ריכזה עניין, לאחר שהודיעה כי תשקיע 200 מיליון דולר יחד עם שותף אמריקני (בחלקים שווים) על מנת לבצע השקעות נדל"ן בארה"ב. הכוונה היא לגייס 200 מיליון דולר נוספים ממשקיעים ישראלים וזרים ולמנף את 400 מיליון הדולרים למיליארד דולר, לצורך רכישות נכסי נדל"ן.

בנק הפועלים פרסם היום סקירה לא מחמיאה למניית אלווריון וטוען כי "מחיר המנייה משקף תרחיש אופטימי מדי". ההמלצה נותרה "תשואת חסר".

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]