מנכ"ל יבואנית טויוטה: אמורה להיות רגיעה - אין בעיה בטיחותית

מיכה כרמון לא נלחץ: "אני לא יודע מה מדיניות החברה העולמית - בשלב זה אנחנו לא רואים צורך במשרד יחסי ציבור או טיפול במשברים" ■ "אין פגיעה במכירות; עיתונאי אחד אמר לי שאנו מטפלים בזה בדיוק לפי הספר"

מיכה כרמון, מנכ"ל יוניון מוטורס בע"מ יבואנית טויוטה לישראל, אומר היום בראיון ל-"גלובסTV": "מדובר ביצרן ענק שמייצר 8 מיליון מכוניות שכנראה בגלל הגודל, נוצר הד תקשורתי ואחריו הד ציבורי".

בנוגע לטיפול התקשורת הישראלית בעניין התקלות ברכבים אומר כרמון: "ללא ספק הטיפול התקשורתי לא נמצא ביחס לבעיה עצמה - נכון לעכשיו אנחנו מטפלים בזה על סמך מה שאנחנו מקבלים מלקוחות, עמיתים ומאמצעי התקשורת או כפי שאמר לי עיתונאי אחד - מטפלים בזה בדיוק על פי הספר".

איזו השפעה אתה רואה לאחר המשבר?

"נכון לעכשיו אנחנו לא רואים פגיעה במכירות, יש לנו רק מעט ביטולים חריגים ביחס לסטטיסטיקה היומית הרגילה. ברגע שהטיפול יצא לדרך בדגמי פריוס הוא יסתיים תוך ימים ספורים. בבעיית דוושות הדלק זה ייקח מעט יותר זמן".

"בשני המקרים, כשנתחיל את הטיפול, ביום רביעי או חמישי הבא, תחול רגיעה בעניין".

עוד אמר כרמון: "לדעתי אמורה להיות רגיעה כבר עכשיו כי אין בעיה בטיחותית בעניין אלא פסיכולוגית - אחרי שנתחיל בטיפול ישוחרר הלחץ".

על פי איזו מדיניות טופל המשבר מבחינה תקשורתית?

"אני לא יודע מה מדיניות החברה העולמית. בשלב זה אנחנו לא רואים צורך בשכירת משרד יחסי ציבור או טיפול במשברים. בעתיד אם נראה צורך בזה נשכור שירותי אחד כזה".

כזכור, הפרשה העגומה בטויוטה החלה כאשר יצרנית הרכב דיווחה כי קיימת תקלה בדוושת הגז של רכביה - בעיה שכונתה "דוושה דביקה".

בין לבין, החלו להתגלות תקלות שונות בדגמים שונים של רכבי טויוטה כאשר אתמול (ג') זומנו למוסכים בישראל עוד 1,335 כלי רכב היברידיים מסוג פריוס וזאת לצורך עדכון תוכנת ה-ABS האחראית על בלימת המכונית. אתמול התגלתה בארה"ב תקלה חמורה נוספת במערכת ההיגוי ברכבים מדגם קורולה.