נדחתה העתירה נגד אפליה בפרויקט הדיור של "באמונה" בעג'מי

העותרים דרשו שלא לאפשר לחברת "באמונה" לחכור מידי המינהל מגרש בשכונת עג'מי ביפו, זאת בשל כוונתה לשווק את הדירות בפרויקט למגזר הדתי-לאומי בלבד ■ האגודה לזכויות האזרח תערער לעליון על ההחלטה

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה את העתירה נגד האפליה בפרויקט הדיור של "באמונה" בשכונת עג'מי ביפו. בדיון שהתקיים היום (ד') סירב השופט יהודה זפט לבקשת העותרים - נציגי התושבים, האגודה לזכויות האזרח, רבנים לזכויות האדם ועמותת "במקום" - לפסול את עצמו מלדון בתיק.

עו"ד גיל גן-מור מהאגודה לזכויות האזרח, בא-כוח העותרים, הודיע כי בכוונתו לערער לעליון על ההחלטה.

העותרים דרשו שלא לאפשר לחברת "באמונה" לחכור מידי מינהל מקרקעי ישראל מגרש בשכונת עג'מי, לאחר שהחברה הצהירה על כוונתה לשווק את הדירות בפרויקט לטובת רוכשים מהמגזר הדתי-לאומי בלבד.

העותרים אף הציגו לבית המשפט ציטוטים בהם מתאר בעלי החברה את ערביי השכונה כאיום, ואף מצהיר על כוונתו לשנות את המציאות בשכונה ולקדם הפרדה בין תלמידים ערבים ליהודים.

השופט זפט, שדן בעתירה, קבע כי בהיעדר תנאי מפורש במכרז - אין מקום למנוע מחברת "באמונה", הזוכה במכרז המינהל, לשווק את הדירות ליהודים מהמגזר הדתי-לאומי בלבד.

השופט אף האשים את העותרים בחוסר תום-לב. לדבריו, "העתירה לוקה בחוסר תום-לב בכך שבעוד שרוממות השוויון בגרונם, מהעתירה עולה בבירור כי לשיטת העותרים ראוי לייעד את המגרש למגזר המסוים ביקרו הם חפצים".

עו"ד גיל גן-מור מהאגודה לזכויות האזרח, המייצג את העותרים, מסר בתגובה כי "התושבים בעג'מי סובלים ממצוקת דיור קשה כתוצאה מאפליה ממושכת מצד המינהל כלפיהם. לגיטימי לחלוטין שהם מבקשים מהמינהל לפתור את מצוקתם, ולגיטימי לחלוטין לדרוש מהמינהל שלא למכור את המגרשים בשכונה דווקא לחברה שמפלה אותם ומדירה אותם מהפרויקטים שלה מטעמים גזעניים. הטענה כאילו העותרים פועלים בחוסר תום-לב היא טענה מרחיקת לכת ומקוממת".

עו"ד גן-מור הודיע כאמור כי בכוונתו לערער לבית המשפט העליון, והוסיף כי "בית המשפט המחוזי אישר למעשה ליזמים פרטיים להקים על קרקעות מדינה מתחמי מגורים סגורים. זו בשורה רעה לחברה כולה, ובעיקר לקבוצות באוכלוסייה שבדרך-כלל סובלות מאפליה והדרה. אני מקווה שבית המשפט העליון יוכיח שוב שהוא מגן על הזכות לשוויון".