מסתמן: הסניף השלישי של איקאה יוקם בצומת קריית-אתא

בימים אלה מתנהלים מגעים מתקדמים לרכישת המגרש סמוך לפאואר סנטר "ביג קריות", שבבעלות שיכון ובינוי נדל"ן, תמורת כ-10-15 מיליון דולר ■ לצורך הקמת הסניף השלישי של איקאה באזור הקריות נבחנו 6 מתחמים

מיקום הסניף השלישי של רשת הרהיטים איקאה בישראל יהיה ככל הנראה במגרש הסמוך לפאואר סנטר "ביג קריות" שבצומת קריית-אתא. ל"גלובס" נודע כי בימים אלה מתנהל משא-ומתן מתקדם לרכישת המגרש, שבבעלות חברת שיכון ובינוי נדל"ן בשליטת שרי אריסון, תמורת סכום המוערך בכ-10-15 מיליון דולר.

כפי שנחשף ב"גלובס" באוקטובר, לצורך הקמת הסניף השלישי של איקאה באזור חיפה והקריות נבחנו 6 מתחמים, כולל מתחם באזור הצ'ק פוסט בחיפה, מתחם הסמוך לקניון CINEMALL ומתחם בעיר נשר. כעת מתנהלים מגעים מתקדמים לרכישת המגרש של שיכון ובינוי נדל"ן בצומת קריית-אתא, ששטחו מוערך בכ-100 דונם.

בריטיש ישראל

מגרש זה מתאים לבניית שטח בנוי של 20-30 אלף מ"ר, הזהה בגודלו לשטחו הבנוי של סניף איקאה בצומת פולג שבנתניה. הסניף השני של איקאה, שהוקם במעוין-שורק שבראשון-לציון, ייפתח ב-9 במארס.

כזכור, בדצמבר האחרון השלימה חברת בריטיש ישראל את עסקת המיזוג עם חברת אירוס הגלבוע בשליטת קבוצת ברונפמן-פישר, שהחזיקה בקרקע שעליה נבנה סניף איקאה במעוין-שורק. חברת בריטיש ישראל אף מחזיקה במחצית ממתחם איקאה בצומת פולג, ובמחצית האחרת מחזיקה חברת ישראלום נכסים מקבוצת ברונפמן-פישר.

המגרש שנמצא במרכז המשא-ומתן הנוכחי ממוקם סמוך לשדרות ההסתדרות, שהן ציר התנועה העיקרי של הקריות. "ביג קריות" הוא פאואר סנטר של חברת ביג מרכזי קניות בשטח בנוי של 20 אלף מ"ר. גם סניף איקאה בנתניה ממוקם סמוך לפאואר סנטר של חברת ביג, שהוא "ביג נתניה-פולג" בשטח בנוי של 24 אלף מ"ר.

אם יבשילו המגעים לגבי המגרש בצומת קריית-אתא, תתמודד איקאה עם תחרות מצד רשת הריהוט קיקה מאוסטריה, שאמורה לשכור שטח להקמת סניף במתחם המסחרי חוצות המפרץ, הממוקם בצומת וולקן.

מפת הקניונים של חיפה והקריות כוללת היום את קניון הגרנד קניון בחיפה בבעלות בריטיש ישראל (70%), קניון חיפה שנרכש בחודש שעבר על-ידי קבוצת עזריאלי, קניון CINEMALL שבאזור הצ'ק פוסט, אמפל ואורי דורי, מתחם חוצות המפרץ בבעלות אשטרום נכסים ומליסרון והקריון שבקריית-ביאליק, בבעלות מליסרון.

איקאה ישראל מסרה: "החברה מתמקדת בימים אלה בפתיחת החנות השנייה בראשון-לציון. בד-בבד אנו בוחנים 4 אלטרנטיבות באזור צפון. נעדכן על ההתפתחות בבוא הזמן".

חברת שיכון ובינוי נדל"ן לא הגיבה לידיעה.