הכירו את ממ"ד - מורידי מחיר דירות

זה התחיל במקום שבו מתחילות כל המהפכות היום: בפייסבוק. יש כבר 286 חברים

"הזיה חולנית", "בועה" ו"טרור כלכלי" הם רק חלק מהכינויים של קבוצת ממ"ד למצב מחירי הדירות בישראל. מי היא קבוצת ממ"ד? ובכן, מדובר בראשי תיבות של "מורידים מחירי דירות". מדובר בחבורה של אזרחים שנמאס להם מחגיגת הנדל"ן הישראלית, או שפשוט מנסים לקנות דירה ויקר להם מדי.

היכן הם התחילו? במקום שבו מתחילות כל המהפכות היום: בפייסבוק, כמובן. יש כבר 286 חברים. המטרות הן "70 משכורות לדירה ממוצעת במקום 110 היום. להעלות את הריבית במשק לאלתר. להעלות את המיסוי על רוכשי דירות להשקעה. לאסור על סוחרים מעבר לים לרכוש דירות. להפשיר קרקעות באופן מיידי. להחדיר לתודעה: דירה היא לא מניה, לא אג"ח ולא אופציה! דירה היא צורך פיזי, קיומי שאיננו בר ספסור".

כיצד יעשו זאת? "הקבוצה תדחוף לובי חזק בכנסת ובמינהל מקרקעי ישראל עד לניצחון!". בהקשר זה מדווחת הקבוצה כי שלחה מכתבים לשר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס (ש"ס) ולחבר הכנסת כרמל שאמה (ליכוד), ממקדמי רפורמת הקרקעות של נתניהו, אך אלה "נותרו בחלל ללא שום מענה".

כמו כן החלה הקבוצה בפעילות "מתקשרים - מורידים": חברים בקבוצה יבצעו שיחות טלפון למוכרי דירות על מנת להגביר את המודעות למצוקת מחירי הדיור בישראל ולהוריד את המחיר המבוקש.

כשפנינו אל מנהלי הקבוצה על מנת לראיין אותם, נדחינו בנימוס. התקשורת, סבורים שם, אשמה לא פחות מהממשלה ומבעלי ההון במצב הזה. בדף הקבוצה הם אף עורכים מעקב ומתרעמים בכל יום מחדש על מחירי הדיור המפורסמים בעיתונות ובלוחות. משום מה, הצלחת שיווק הדירות שהם מייחסים לתקשורת לא מרשימה אותם מספיק כדי לפרסם את האג'נדה שלהם באמצעותה.

שיהיה בהצלחה.