פורמולה 1: אין כסף, הקבוצה האמריקנית מוותרת על העונה

הקבוצה USF1, שבסיסה בשארלוט, לא מצליחה לגייס ספונסרים ולא שילמה לעובדים את משכורות חודש ינואר ■ נכון לעכשיו הצליחה הקבוצה להחתים רק נהג אחד - הארגנטיני חוזה מריה לופז

חודש לפני מירוץ פתיחת עונת הפורמולה 1 בבחריין, והקבוצה האמריקנית החדשה USF1 צפויה להודיע על החלטתה שלא להתחרות בסבב בשל בעיות כלכליות. ה"הניו יורק טיימס" מדווח כי הקבוצה שבסיסה בשארלוט לא מצליחה לגייס ספונסרים, ולא שילמה לעובדים את משכורות חודש ינואר.

USF1, הקבוצה האמריקנית הראשונה מאז 1970 שאמורה להתחרות בפורמולה 1, כבר שילמה את דמי הרישום לעונת 2010 בסך 440 אלף דולר, והיתה אמורה להצטרף כקבוצה ה-12 שתפתח את העונה. נכון לעכשיו היא הצליחה להחתים רק נהג אחד - הארגנטיני חוזה מריה לופז.

הקבוצה לא הצליחה להשלים את בניית הרכב שלה ולא תגיע למבחנים באנגליה השבוע. למרות שבעת הקמת הקבוצה בפברואר 2009 הודיעה כי תחתים נהגים אמריקנים, בסופו של דבר נאלצו הבעלים - ביניהם גם מייסד YouTube צ'אד הארלי - להחתים נהג ארגנטיני אחרי שממשלת ארגנטינה הסכימה לתמוך בקבוצה בהיקף של כ-8 מיליון דולר.

גם "קאמפוס מטה", הקבוצה הספרדית שאמורה להצטרף לסבב העונה, נמצאת בקשיים כלכליים ולא ברור אם תצליח להעמיד מכונית למרוץ הפתיחה ב=14 במארס. נכון לעכשיו גם ב"קאמפוס מטה" חתום רק נהג אחד.