מחזירים את החיוך לפנים

"צחוק מהעבודה", א' 21:00, ערוץ 2

שלום אסייג וחבורתו זוכים לפופולריות גדולה שהביאה אותם עד ל"מכה" של תעשיית הבידור: האמפיתיאטרון בקיסריה.

ראשיתה של התוכנית "צחוק מהעבודה" הוא בצורך למלא שעה טלוויזיונית במשהו שאינו עתיר תקציב. אבל בדיעבד מדובר באחת ההצלחות הגדולות של זכיינית ערוץ 2 רשת בשנים האחרונות. המורה המחליפה" הזאת הפכה למנהלת בית-הספר, ובמונחים של עלות מול רייטינג נראית חבורת הסטנד-אפ הלא מאוד מצחיקה לטעמי, כקלף מנצח.

אני לא יודע מה צופנת בחובה העונה החדשה של רשת, אני יודע רק שלפחות מבחינת פרוגרמינג התגלו שם סימני חיים: "צחוק מהעבודה", הנעקבת בידי "החיים זה לא הכל", הופכות את יום ראשון לערב מאופיין שמנסה להצחיק, כך גם באשר ליום שני עם "הכל דבש" ו"מצב האומה", וכשביום שלישי יקבל "שבוע סוף" המחודש הזדמנות להוכיח שהוא יותר מחיקוי חיוור של "ארץ נהדרת", מובטח לנו שהמחצית הראשונה של השבוע תהיה ראויה, לימי חודש אדר, שבהם כידוע מרבים בשמחה.

"צחוק מהעבודה" אולי לא תחדש לנו מעבר למה שראינו בעונותיה הקודמות. מצד שני - מרבית הצופים טוענים שזה מצחיק.

הכל בכלל עכבר קטן

"ג'רונימו סטילטון", א'-ה' 14:30 (שידור חוזר ב-18:30), ערוץ לוגי

השבוע קרה לי נס קטן עם אחד סוכר: מאז למדו ילדיי את הא'-ב', אני דוחק בהם לקרוא. בעיני רוחי צפים ועולים גיבורי ילדותי ונעוריי. מירון זהבי מפקד "חסמב"ה" של יגאל מוסינזון, שממנו למדתי על צור ישראל, ועד לחייל האמיץ שוויק לירוסלאב האשק, שממנו למדתי ציניות מהי.

הפרויקט לעידוד הקריאה של ערוץ לוגי הוא ראוי לציון. כחלק ממנו ישדר הערוץ סדרות המבוססות על ספרי ילדים ומעודדות את הילדים לעיין גם במקור הספרותי.

מי שיפתח את הסדרה הוא אותו עכבר מצויר בתפקידו כעיתונאי חוקר. בני בן הרבע ל-11, "סרבן קריאה" כפייתי למרות אופיו הסקרני, סיים בתוך סוף שבוע אחד 3 ספרים מהסדרה. זה לא בדיוק צ'כוב, אבל גם מסע של אלף ספרים מתחיל לעתים בעכבר קטן אחד.

שמייח בקולג'

"אחת שיודעת", א' 22:05, הוט 3

מבית-הספר היסודי נזנק ישר לקולג' ולעלילותיה של ה"אחת שיודעת", תרגום מוצלח למדי ל"גוסיפ גירל". אפשר שלא מדובר בסדרת טלוויזיה עמוקה במיוחד, אבל כייפית למדי, במיוחד על רקע ההיצע הדליל של הטלוויזיה בימי ראשון.

העונה החדשה (השלישית) מתאפיינת בעיקר בהופעות אורח. פעם זו הילארי דאף (בהופעה שתגיע עד לסצנת אהבה משולשת עם ונסה ודן), פעם זו דוגמנית-העל (במיל') טיירה בנקס בתפקיד אורח של כוכבת קולנוע, ובפעם אחרת זו ליידי גאגא שתחרוך את הבמה.

גם מי שהחמיץ (כמוני) את רוב פרקי העונות הקודמות, יוכל להיכנס בקלילות לעלילה הלא מפותלת בעליל. אל תצפו לגדולות ונצורות, אלא לזרימה חלקה של תוכן סביר וארוז היטב.