היוצרים: "אם רשות השידור תיסגר - יהיה זה רק באשמת נתניהו"

טוענים: "הברירה נמצאת עתה בידיו של בנימין נתניהו, ואך ורק בידיו: ברצותו יחיה את הרשות ויגרום לה למלא את תפקידה הציבורי - וברצותו יניח לה לגסוס עוד קצת עד למותה הבלתי נמנע"

איגודי היוצרים מפנים אצבע מאשימה כלפי ראש הממשלה בכל הנוגע למצבה של רשות השידור. "הברירה נמצאת עתה בידיו של בנימין נתניהו, ואך ורק בידיו: ברצותו יחיה את הרשות ויגרום לה למלא את תפקידה הציבורי - וברצותו יניח לה לגסוס עוד קצת עד למותה הבלתי נמנע", נכתב בהודעה שהוציא מטה מאבק שבעת ארגוני היוצרים.

"התנהלותו של נתניהו בשנה האחרונה מאז שנבחר לתפקידו מעלה בלבנו חשד כבד כי ראש הממשלה החליט לבחור באופציה השנייה, מטעמים השמורים עמו. אם הרשות אכן תיסגר - יהיה זה אך ורק באשמתו של נתניהו, והוא לעד ייזכר כראש הממשלה שבקדנציה שלו התמוטט השידור הציבורי", נכתב.

לדברי האיגודים, "לפני כשנה, עם כינון ממשלת נתניהו, היתה הרפורמה ברשות השידור קרובה לסיכום וליציאה לדרך. יו"ר הרשות הקודם, משה גביש, השלים חלק גדול מהמהלכים הדרושים לכינון הרפורמה, ונדרשו לו עוד חודשים ספורים להשלים את העבודה כולה: נחתמו הסכמי פרישה עם מאות עובדים, והתנהל משא-ומתן מתקדם על הסכמי עבודה חדשים לעובדים הנותרים.

"כל שנדרש בעת ההיא היה התחייבות פומבית חד-משמעית של ראש הממשלה הנכנס ושל שר האוצר שלו כי הם מחוייבים להמשך הרפורמה ולהשלמתה, לטובת השידור הציבורי, הציבור כולו והדמוקרטיה. התחייבות כזו היתה נותנת רוח גבית חד-משמעית לכל העושים במלאכה, והיום כבר היינו יכולים להימצא בעיצומו של תהליך הבראת השידור הציבורי.

"למרבה הצער, ראש הממשלה בחר לנהוג ההיפך. במקום לגבות את גביש - הראתה לו הממשלה את הדלת החוצה.

"אם נתניהו יבחר להמשיך ולנהוג ברשות השידור כפי שנהג בשנה האחרונה - התוצאה הבלתי נמנעת תהיה התמוטטות השידור הציבורי. אין מה להכביר מילים על התוצאות ההרסניות של התפתחות כזו, ובראשן הפגיעה הקשה בדמוקרטיה ובפלורליזם התקשורתי.

"לתוצאות האלה יהיה אחראי אדם אחד באופן בלעדי: ראש הממשלה נתניהו. לא ניתן לזה לקרות. אם ראש הממשלה יבחר להוליך את הרשות לאבדון - יתייצבו מולו אלפי יוצרים עצמאיים שיעשו כל שניתן, במסגרת החוק כמובן, כדי לשמור את השידור הציבורי בחיים, לתפארת מדינת ישראל".