עלות פרויקט יורוקום במתחם הסיטי בגבעתיים - כמיליארד שקל

(עדכון) קרקע זו שייכת לחברת יורוקום נדל"ן, שבשליטת שאול אלוביץ', וסמוכה לקרקע בו היא זכתה במסגרת מכרז של מינהל מקרקעי ישראל בתחילת החודש

תוכנית הסיטי בגבעתיים, הכוללת בניינים בשימוש עיקרי למשרדים, אושרה להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל אביב.

קרקע זו שייכת לחברת יורוקום נדל"ן, שבשליטת שאול אלוביץ', וסמוכה לקרקע בו היא זכתה במסגרת מכרז של מינהל מקרקעי ישראל בתחילת החודש. מדובר במגרש לבניית שני בניינים לשימושים מעורבים שכוללים מלונאות, משרדים, מסחר ומגורים. עלות הפרויקט עומדת על כמיליארד והקמתו תימשך כ-5 שנים.

מתחם הסיטי ממוקם בכניסה המערבית של גבעתיים, בין הרחובות שפע, ערבי נחל ורצועת האיילון. המתחם נמצא ליד מחלף ארלוזורוב בתל אביב, בגבול עם מתחם הבורסה של רמת גן וסמוך לאזור המתוכן להיות מתחם 2000 בתל אביב.

המגדל במתחם הסיטי ברמת גן אינו המתכון הגבוה ביותר שתוכנן בישראל. המגדל שקבוצת אזורים, שבשליטת שעיה בוימלגרין, צפויה להקים במתחם עלית ברמת גן, בו פעלו עד לפני מספר שנים משרדי שטראוס, אמור לכלול כ-80 קומות למשרדים, מלון ומגורים, אולם כרגע הוקפאה הבנייה. אם יקום מגדל עלית צפוי המגדל של יורוקום נדל"ן בגבעתיים להיות השני בגובהו, ולעקוף אך את מגדל משה אביב בדרך ז'בוטינסקי ברמת גן, שגובהו 69 קומות.

שטחו של המגרש כ-10 דונם. לאור החלטת המדיניות של הוועדה המחוזית על הגדלת זכויות מע"ר (מרכז עסקים ראשי), הוחלט לאפשר את העצמת הבנייה במתחם להקמת מגדל שעיקרו משרדים, בשטח עיקרי של כ-84 אלף מ"ר, ובגובה של כ-70 קומות.

השימושים לפי התוכנית יהיו משרדים, מרכז כינוסים גדול, ושטחי מסחר משניים בגודלם. כן מתוכננים בתוכנית שטחי ציבור בהיקף של 3,000 מ"ר שיתאפשרו לשימושה משרדים של עיריית גבעתיים.

יורוקום נדל