ינון מגל: "לעובדים יש זכות להיאבק על מקום עבודתם"

מגיש "מבט" אמנם לא מצטער על המעבר שעשה מערוץ 10 לרשות השידור, אבל גם הוא מודה שהמשבר הגיע למצב שהוא מחייב "התערבות מלמעלה של מבוגר אחראי"

"העבודה ברשות השידור הופכת קשה יותר ויותר", אומר מגיש "מבט" ינון מגל בראיון ל"גלובס". בשנתיים האחרונות מגיש מגל יחד עם מירב מילר את מהדורת החדשות של ערוץ 1, "מבט". מגל, עשה את הדרך ההפוכה מרוב הקולגות שלו - הוא עבר מהשידור המסחרי, ערוץ 10, לציבורי. "הרבה הזהירו אותי אז", הוא אומר.

אתה מתחרט שעשית את המהלך?

"בכלל לא. אני שלם עם ההחלטה שלי. אני שמח שעברתי למקום הזה ושגיליתי עולם חדש. אני אוהב את האנשים ואת האווירה ובמהות, המקום מעביר דברים שאני מתחבר אליהם".

"המקום מתדרדר"

מגל, שהגיע ממערכת חדשות מסחרית, ידע בכל זאת לאן הוא נכנס. "הגעתי כבר לתוך סיטואציה שהרשות הלכה למקום בעייתי", הוא מספר, "ידעתי לאן אני נכנס, ולמדתי איך מקום לא צריך לעבוד. אבל אני בכלל לא מיואש, יש הרבה דברים לשפר ולתקן ואני מאמין שאפשר לעבוד".

המצב ברשות השידור הולך ומחריף וגם מהדורת "מבט" נפגעה לאחר שקוצצה לפחות מחצי שעה. "אי אפשר להשתמש בחומרים שמגיעים דרך הלוויין, אי אפשר להשתמש בחומרים של כתבים של HOT", הוא מספר, "ככל שנכנסים עוד גזרות, עיצומים וצמצומים זה הולך ונהיה קשה. אתה נתקל בחומות גבוהות יותר ויותר".

אתה חרד למקום עבודתך?

"אני מאוד דואג למקום בלי קשר לבעיה הקיומית שלו. אני רוצה שהוא יידע להתנהל בצורה טובה. אין סיבה שמקום שהוא שידור ציבורי לא יידע להתנהל ולעבוד כמו ערוצים מסחריים. כל מיני יסודות שהונחו לפני הרבה זמן, הביאו לזה שהעובדים לא יכולים לעבוד בצורה מקסימאלית וההנהלה לא יכולה לנהל את המקום בצורה טובה. בסופו של דבר המקום הולך ומדרדר".

למרות התחושות "הלא נוחות", מגל נשאר אופטימי: "מדובר במקום עם הרבה אנשים טובים ובעל חשיבות אסטרטגית למדינה ברמה התרבותית".

מה אתה אומר על הטענות על שכר גבוה ברשות שניתן לעובדים ברשות, כולל שכרך שלך, כגורם למצבה הקשה?

"אני לא רוצה לדבר על השכר שלי. בהשוואה לערוצים אחרים, עדיין יש פערים משמעותיים ויש פה 1,800 עובדים שרובם לא נמצאים על משכורות גבוהות ויש להם זכות להיאבק על מקום עבודתם".

אולי נכון לסגור את הרשות ולפתוח מחדש?

"אני נגד זה באופן נחרץ. אני לא יודע מה המשמעות של סגירה ויכולה להיות פה פגיעה אנושה בשידור הציבורי ובעיקר בעובדים. כשאומרים לסגור את הרשות זה אולי קל להגיד, אבל המון אנשים ייפגעו מזה".

אתה מרגיש שאתם עושים בימים אלו חדשות טובות?

"אנחנו עושים את החדשות הטובות ביותר שאנחנו יכולים לעשות במסגרת המגבלות".

איך אתה רואה את הפתרון?

"המצב מחייב התערבות מלמעלה. שיקום מבוגר אחראי שיביא במהרה למהלך של רפורמה. אין ברירה אחרת".