איתן רוב הוקלט: "חוזר מחו"ל, אף אחד לא בודק - ועובר חלק"

מחומר החקירה בפרשת רשות המסים עולה כי החוקרים השתמשו בנוסף להאזנות סתר גם במעקבים - מרביתם אחרי רוב, מנהל רשות המסים לשעבר

המשטרה עשתה שימוש במעקבים לצורך חקירתה בפרשת המינויים ברשות המסים. כך עולה מחומרי החקירה בפרשה. חומר הראיות בפרשה מבוסס ברובו על האזנות סתר, ואולם כעת מתברר כי לא רק האזנות סתר שימשו את החוקרים - בתיק נערכו גם כ-20 מעקבים.

בפרשת רשות המסים מואשמים קובי בן-גור ויורם קארשי, אחיה של מנהלת לשכת רה"מ לשעבר, שולה זקן, כי הפעילו קשריהם לטובת בחירתו של ג'קי מצא למנהל רשות המסים. בתמורה, הם נאשמים, כי לאחר מינוי מצא, הם השפיעו עליו בנושא מינויים ברשות, וסייעו לקדם גורמים ברשות, שהיה להם עניין בקידומם. מצא מואשם בקבלת שוחד על כך שקיבל את מינויו בשוחד, וכן בהפרת אמונים. כן מואשמים בתיק, עובדי הרשות לשעבר, גידי בר-זכאי, שמואל בוברוב, יגאל סער, ויוסי שטיינמץ.

מרבית המעקבים בתיק נעשו אחרי בן-גור (למעלה מ-10); מעקב אחד נערך אחרי איתן רוב, לשעבר מנהל רשות המסים, שנעצר בזמנו בתיק, אך לא הוגש נגדו כתב אישום; ומעקב נוסף נערך אחר סימו טובול, שאף הוא נחקר בתיק. כנגד טובול נפתחה בזמנו חקירה בהעלמת מס בהיקף של 12 מיליון שקל, והחשד היה כי החקירה לא הצמיחה פירות, הודות להתערבותם של קארשי וזקן, המקורבים לו.

במעקב שנעשה אחרי רוב ב-30 באוקטובר 2006, חודשים ספורים לפני המעצרים של אנשי רשות המסים, הוא נראה כשהוא נוסע מרמת אפעל לירושלים, שם נפגש עם ידידתו, עדנה אלפסי, עוזרת בכירה למשנה לנציב שירות המדינה. השניים, יחד עם גבר נוסף, ישבו בבית קפה ירושלמי.

השלמות חקירה

במהלך השיחה הוקלט רוב כשהוא מדבר על כך שמינה את רפי גבאי, הגובה הראשי בבית המכס נתב"ג; על כך שסירב לבקשתו של יו"ר ועד עובדי המכס הקודם, אבי אדרי (כיום יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות) לתוספת תקנים; ועל כך שגבאי התסיס את העובדים נגד אדרי. בין היתר, נשמע רוב אומר: "אני חוזר מחו"ל, אף אחד לא בודק אותי, מכיר את כולם: משמרת א' ומשמרת ב', עושה שלום ועובר חלק".

ב-3 במארס ייפתח משפטם של הנאשמים בפרשת רשות המסים בפני השופט זכריה כספי, סגן נשיא ביהמ"ש המחוזי מרכז. בתוך כך, נודע כי הפרקליטות ביקשה מרשות המסים לבצע השלמות חקירה בתיק החקירה נגד טובול. הפרקליטות השיבה בכך על פנייתה של עמותת אומ"ץ, שביקשה לדעת מדוע לא הוגשו כתבי אישום בתיק טובול, למרות שהחקירה החלה לפני חמש שנים. הפרקליטות השיבה כי במסגרת בחינת חומר הראיות בתיק, התעורר הצורך בבירורים נוספים ובהשלמות, ורק כשיתקבלו תוצאותיהם, תוכל הפרקליטות לגבש את עמדתה הסופית בתיק.