פרויקט היוקרה על קו החוף של ת"א: עד 70 מיליון שקל לדירה

יזם המלונות הנרי טייק יקים פרויקט יוקרתי של דירות למגורים ומלון בקו החוף של תל-אביב, סמוך למלון דיויד אינטרקונטיננטל שבבעלותו ■ מועד האיכלוס המתכונן של אחד המגדלים הוא במחצית השנייה של 2013

יזם המלונות הנרי טייק הודיע היום כי בכוונתו להקים פרויקט יוקרתי של דירות למגורים ומלון בקו החוף של תל-אביב, סמוך למלון דיויד אינטרקונטיננטל שבבעלותו. מדובר בפרויקט David Promenade Residences ("טיילת מגורי דוד") המשתרע על-פני 8 דונם מצפון למגדל האופרה, שם קיים חניון ציבורי. היקף ההשקעה הכולל בפרויקט, שנהגה כבר ב-2003, מוערך ב-750 מיליון שקל, לרבות עלות הקרקע והבניה.

הפרויקט, הראשון של טייק (בנו של היזם המנוח דוד טייק, שעל שמו קרוי הפרויקט והמלון אינטרוקנטיננטל) בתחום המגורים בארץ, כולל שני מגדלים מחוברים, האחד של דירות מגורים (3.5 דונם) והשני של מלון. מגדל הדירות, בן 25 קומות, אמור לכלול 60-70 דירות יוקרה כולל מרפסות המותאמות לטעם הדיירים, בשטח של 100 מ"ר עד 1,000 מ"ר לדירות דופלקס. דירות אלו ודירות הפנטאוז טרם תומחרו, אולם המחיר לדירה חזיתית ינוע בין 55-70 אלף שקל למ"ר.

מועד האיכלוס המתכונן של מגדל המגורים הוא במחצית השנייה של 2013. המגדל צפוי לכלול לובי דו-מפלסי, חניה תת-קרקעית, בריכת שחיה וחדר כושר, מעליות מהירות ומעליות פרטיות בדירות הפנטאוז, ובנוסף שירותים של המלון הסמוך. טרם התקבל אישור בנייה אשר צפוי להתקבל תוך 3-4 חודשים.

על-פי חברת היזמות נ.ה.ל של טייק, מספר גורמים בענף התיירות העולמי מנהלים עימם מו"מ להפעלת המלון. נ.ה.ל היא הבעלים של המלונות מרידיאן ים המלח ו-Grand Court בירושלים, נוסף על גרנד ביץ' בת"א, קרקע בה עמד בעבר מלון שרתון הישן, איננטרקונטיננטל ובניין המשרדים מגדל סחר הסמוך. מספר חדרי המלון שבנה אביו נאמד ב-1,600 בהשקעה של חצי מיליארד שקל. טייק הוא גם בעל המניות הגדול ביותר במלון הילטון בת"א (40%).

המגדל שווק עד כה מפה לאוזן בהשקה שקטה, ועל-פי חברת הייזום נרשמו בהרשמה מוקדמת למעלה מ-20 מתעניינים, אולם טרם נמכרו דירות במקום. בנ.ה.ל מציינים כי תמהיל המתעניינים מורכב לפי שעה מתושבים חוזרים המבקשים לגור בסמיכות לים, מזוגות ישראלים המעוניינים לעבור לגור ליד הים, ומתושבי חוץ שמעוניינים להחזיק דירה בקו החוף של ת"א.

"המלון שבסמיכות כבר מספק את השירותים הנלווים לאורחיו, כך שנוצרת לנו סינרגיה", אמר הנרי טייק במסיבת העיתונאים שכינס. "אנחנו לא חוששים מקניבליזציה עם המלונות האחרים שלנו - תחרות בקו החוף של תל אביב תהיה בכל מקרה. עדיף שהיא תהיה מול המלונות שלנו", הוסיף.