מנהלת הבצפר: "אנחנו נהיה חברת ההשמה של ענף הפרסום"

ורד בטש מדברת על תוכניות ההתרחבות של בית-הספר של איגוד חברות הפרסום, על אחוזי ההשמה של הבוגרים ועל המסלולים החדשים שכוללים לימודים בתחום הניו-מדיה: "יש הרבה בלגן בענף בנושא המדיה החברתית"

"הצעד הבא של הבצפר הוא לפתוח חברת השמה לכל המעטפת מקצועות התקשורת השיווקית. את הצעירים אנחנו מכשירים ומשבצים במשרדי הפרסום, ללא תמורה, אבל עכשיו הכוונה היא לכוון לבכירים ולהיות מרכז ההשמה הראשי של הענף" - כך מצהירה ורד בטש, מנהלת הבצפר, בית-הספר הגבוה של איגוד חברות הפרסום, בראיון ל"גלובס".

ב-8 שנותיו בתעשיה הרחיב הבצפר את שורותיו, והוא כבר לא מתמקד רק בהכשרת אנשי קריאייטיב ותקציבאים, אלא גם באספקת כוח-אדם לכל המעטפת של עולם הפרסום - הפקת פרסומות, גרפיקאים לענף, יחסי ציבור ודוברות והטרנד של הימים האלה - המדיה החברתית.

בטש טוענת כי "החיבור עם הענף הוא היתרון שלנו על שאר בתי-הספר ובטח על האקדמיה, שאולי נותנת רקע ומודלים, אבל רוב הבוגרים שלה לא יודעים לעשות שום דבר בפועל. הרבה מרצים מלמדים באקדמיה מדעי ההתנהגות ומודלים שונים של שיווק, אבל המרצים שלנו הם מתוך הענף, והדוגמאות וההכוונה מבוססים על העבודה בשטח".

למרות שלל הקורסים והביקוש הגבוה לעובדים בענף, אחת הבעיות המרכזיות של הבצפר היא לבצע תיאום ציפיות בין הסטודנטים שחולמים על עולם הזוהר בפרסום לבין המציאות בשטח, שלעיתים קרובות רחוקה מאוד מהחלומות על סט צילום אקזוטי בברזיל או זכייה באריות בפסטיבל קאן.

"אנחנו עושים תיאום ציפיות מאוד רציני לכל מי שמגיע ללימודים. גם העובדה שכל המרצים הם מהענף מסייעת לסטודנטים לקבל ממקור ראשון את המידע על המתרחש במשרדים ולהבין את הדינמיקות האמיתיות בשטח. במקביל, אנחנו מבצעים כל הזמן ייעוצים אישיים ונותנים כמה שיותר מידע כדי להתאים את מה שקורה בכיתה למה שקורה בענף הפרסום", מסבירה בטש.

כך, למשל, על מנת להוריד את הסטודנטים לקרקע, השיעור הראשון בקורס התקציבאות-פלנינג הוא לצאת מהכיתה ולנסות למכור לימונדה ועוגיות לעוברים ושבים בנמל תל-אביב.

"הרבה מאוד אנשים בענף לא מכרו שום דבר בחיים שלהם, ואנחנו חושבים שהשיעור הראשון בפרסום חייב להיות מכירה. בסופו של דבר, אחרי גיבוש האסטרטגיה, הסלוגן המגניב והסרטון המטריף, הלקוח רוצה לראות את ההבדל בקופה הרושמת - זו מהות המקצוע", אומרת בטש.

* אתם נחשבים כאוטוריטה בתחום התקציבאות והפלנינג, אבל יש לכם לא מעט תחרות בהכשרת הדור הבא של אנשי הקריאייטיב.

"יש הרבה מתחרים בתחום הזה כי זה תחום סקסי, והרבה מוסדות מנסים למשוך אנשים שיש להם חלום להיות קופירייטרים. אבל אני חושבת שהעבודה הצמודה שלנו על לקוחות אמיתיים היא היתרון היחסי של קורס הקופי שלנו. אנחנו כל הזמן עובדים על תיק העבודות של הסטודנטים ומנסים להביא אותם למצב שהם ברמה מספקת לעבוד במשרדים. הקופי הוא תחום מאוד ייחודי, ולמרות כל העבודה בסופו של דבר יש לנו 25% הצלחה בהשמה. כדי לחדד את העבודות ייסדנו בבצפר 'קיר מוות', שבו בכל שבועיים סמנכ"ל קריאייטיב מהענף שופט את העבודות שתלויות על הקיר ומעביר ביקורת נוקבת. מי ששורד את הביקורת מקבל 'קקטוסון'".

"איש פרסום שלם"

עם כל הכבוד למושגים ששולטים בענף הפרסום בעשור האחרון, הניו-מדיה וכל הנגזרות של שיווק במדיה חברתית הם ככל הנראה אלה שיתנו את הטון בעשור הקרוב. לדברי בטש, חוסר הידע בתחום והרצון של הרבה "מתווכים" להוכיח שהם יודעים באמת איך עושים שימוש במדיה חברתית יצרו בלגן, בענף ולמעשה אין היום שימוש נכון בכלים החדשים.

"אנחנו בפיגור של 4 שנים אחרי העולם בתחום הזה. המפרסמים מקבלים פניות מסוכנים רבים בנושא הניו-מדיה, וכל אחד מנסה לשכנע שהוא זה שיודע איך משתמשים בכלים הללו. המצב בענף בנושא הזה הוא די גרוע. יש אתרים של חברות מובילות שהם בושה וחרפה, והרעיון שלנו הוא לצמצם את הפער וליצור מנהלי פרסום אונליין".

בימים אלה משיק הבצפר קורס בשיתוף עם גוגל שבנוי על יסודות המיתוג והשיווק, פרסום דיספליי, אופטימיזציה ברשת וכלים בשימוש בניו-מדיה. הקורס הראשון כבר נמכר, והוא יכלול 25 חניכים שיהפכו לדברי בטש ל"אנשי פרסום שלמים. האנשים האלה ייחטפו בשוק, כי יש ביקוש עצום לאנשים שמבינים את התחום הזה ויודעים לעשות חיבור בין זה לבין הפרסום המסורתי".

בין היתר ירצו בקורס ד"ר גלי עינב, מומחית למדיה דיגיטלית; ריקי דרורי, סמנכ"ל שיווק גוגל ישראל; ערן ארדן, מנכ"ל משותף בחברת Grey אינטראקטיב; ועוד.

נישה נוספת שאליה מנסה להיכנס הבצפר הוא המגזר החרדי. באחרונה הושק קורס ללימודי תקשורת, שיווק ופרסום, אשר מיועד למגזר החרדי ושבוגריו צפויים להשתלב במשרדי הענף במגזר. הקורס ייערך בבני-ברק, והלימודים בו יותאמו למגזר - הפרדה בין גברים לנשים, והתוכן יהיה רלוונטי לעולם החרדי.

לדברי בטש, הכניסה למגזר היא בעקבות הפעילות של החברות הגדולות במשק בשיווק למגזר החרדי והצמיחה בתחום משרדי הפרסום ויחסי הציבור.

* היו לכם חניכים חרדים בקורסים הרגילים שאתם מעבירים בבצפר?

"היו לנו לא מעט חניכים כאלה בקורסים הרגילים, אבל למרות שהם התחברו והבינו את החומר המקצועי, האווירה החילונית בבצפר לא התאימה להם והרתיעה אחרים מלהגיע ללימודים. צריך לזכור שקיים חסר של כוח-אדם בענף הפרסום למגזר החרדי ושיש גם ביקוש לאנשי יחסי ציבור - תחום שמטופל כיום במסגרת משרדי הפרסום במגזר".

11
 11

עבודות של בוגרי הבצפר:

מוכן עבודות של בוגרי הבצפר
 מוכן עבודות של בוגרי הבצפר

מוכן עבודות של בוגרי הבצפר
 מוכן עבודות של בוגרי הבצפר