סטונדטים למשפטים ניסו לפרוץ למשרד עוה"ד הרצוג-פוקס-נאמן

(עדכון) - זאת במחאה על יוזמת שר המשפטים להאריך את תקופת ההתמחות לשנתיים וכנגד ביטול זכאותם של הסטודנטים למשפטים לדמי אבטלה ■ "לא ייתכן שבעלי אינטרסים - בהם נאמן, בעלי משרד עו"ד - יחליטו בנושא"

מעל 100 סטודנטים למשפטים הפגינו הבוקר (ד') מול משרד עורכי הדין הרצוג-פוקס-נאמן במחאה על יוזמת שר המשפטים, פרופ' יעקב נאמן, להאריך את תקופת ההתמחות לשנתיים וכנגד ביטול זכאותם של הסטודנטים למשפטים לדמי אבטלה.

הסטודנטים הניפו שלטים בהם נכתב "לימודי משפטים - לא רק לעשירים", "באנו מתוך תחושת שליחות ויצאנו כשליחים", "נאמן - תעשי לי עבד", "יעקב, למי אתה באמת נאמן?" ועוד.

במהלך ההפגנה חסמו הסטודנטים את הכביש של רחוב וייצמן בתל-אביב והתקדמו לעבר בניין המשרדים בו ממוקם המשרד. 5 נציגי סטודנטים - וביניהם יו"ר אגודת הסטודנטים במרכז הבינתחומי, ליאור רשף-דרעי; יו"ר אגודת הסטודנטים של הקריה האקדמית אונו, אמיר זיסקינד; וסגן יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל-אביב, רן ליבנה - ניסו לפרוץ לבניין המשרדים ועוכבו על-ידי המשטרה.

זוהי רק יריית הפתיחה

לטענת פורום הסטודנטים למשפטים, "שר המשפטים נחשף כמי שפועל באופן עקבי לגיבוש הצעת חוק אשר תביא לסגירתו של מקצוע עריכת הדין". נציגי הפורום טוענים כי "לא ייתכן שבעלי אינטרסים - בהם יעקב נאמן, מבעלי משרד עורכי הדין הגדול במדינה - המרוויחים מכוח עבודתם הזול של המתמחים, הם אלה שיחליטו ויקבעו בנושא הסמכת עורכי הדין".

בפורום הסטודנטים למשפטים מזהירים היום כי זוהי רק יריית הפתיחה.

יו"ר התאחדות הסטודנטים בישראל, בועז טופורובסקי, אמר היום כי היוזמה של נאמן הינה "חסם שמטרתו היחידה היא לסגור את שערי המקצוע בפני חלקים נרחבים באוכלוסיה ובעיקר בשכבות החלשות".

ממשרד הרצוג-פוקס-נאמן נמסר בתגובה להפגנה כי "שר המשפטים יעקב נאמן אינו שותף במשרד. במקום להפגין מול משרד פרטי שאין לו שום קשר לנושא, המפגינים מוזמנים לפנות למשרד המשפטים בירושלים, ללשכת השר, ולבקש תשובות".

שר המשפטים, פרופ' יעקב נאמן, בחר היום שלא להגיב לידיעה.