תחרות לכבלים: yes משיקה שירות VOD באמצעות ממיר ה-HD

השירות יושק באמצעות פלטפורמה שתיקרא yesMaxTotal ■ לקוח המעוניין בשירות יזדקק למהירות אינטרנט מינימלית של 2.5 מגה ביט בשנייה ■ השירות לא יכלול דמי שימוש - וזאת בניגוד לשירות ה-VOD של HOT

חברת yes השיקה היום (ג') את שירות ה-VOD שלה במסגרת פלטפורמה ייחודית לה, תחת קופסה אחת הנקראת yesMaxTotal. בכך תהיה לחברה הראשונה בישראל המציעה יכולות הקלטה (yesMax), יכולות HD וספריית VOD המשולבות במכשיר אחד.

לטענת אנשי ההחברה, מכשיר ה-yesMaxTotal משלב את כל יתרונות ה-yesMax (בניית ספריה אישית, יכולת הקלטה, הקלטת סדרות, הרצת והקפאת תמונה ועוד) עם האיכות שמייצרת טכנולוגיית ה-HD, בשילוב VOD הכולל ספריית תכנים רחבת היקף לצפייה בהזמנה אישית.

השירות יסופק על גבי רשת האינטרנט, והלקוח יצטרך קו אינטרנט במהירות מינימלית של 2.5 מגה ביט בשנייה. אם הלקוח ירצה להפעיל שני ממירים ויותר בטכנולוגיית HD, הוא יצטרך ככל הנראה מהירות גבוהה יותר בקו.

כדי להתקין את השירות, טכנאי של החברה יצטרך להגיע לבית הלקוח ולהתקין לו רשת ביתית (על גבי הקווים הקיימים או באמצעות רשת החשמל), כדי לחבר בין הטלוויזיה לנתב האינטרנט. השירות לא יכלול דמי שימוש, וזאת בניגוד ל-HOT שגובה סכום כולל עבור השימוש של כ-16 שקל בחודש.

שירות ה-VOD יוצע על גבי ממשק ה-EPG - ממשק המשתמש הקיים בממירי yes MaxHD.

החברה תציע את הממיר החדש למצטרפים חדשים וללקוחותיה הקיימים. לדבריה, שירות ה-VOD יינתן ללקוחות כחלק מחבילת ה-MaxTotal, ללא דמי שימוש חודשיים נוספים.

החברה מציינת כי היא תהיה אחת מ-3 חברות לוויין בעולם המציעות שירותי VOD.

לדברי דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של החברה, "בחרנו להציע את שירות ה-VOD ללא תוספת תשלום כהחלטה אסטרטגית השמה במרכז את חוויית הלקוח, ושתוביל לכך שעד סוף 2011 כ-70% מלקוחות yes יהיו בעלי מוצר מתקדם עם יכולות הקלטה, HD או VOD".

רון אילון, מנכ"ל yes, מסר: "yesMaxTotal הוא למעשה פלטפורמת ה-IPTV הראשונה בישראל".