גבאי: יש חשש שרשות השידור לא תצליח לקיים שידור ציבורי

מנכ"ל משרד ראש הממשלה: "אם הצדדים לא יירתמו למו"מ, רשות השידור לא תוכל לשאת בעול השידור הציבורי ותידרדר במדרון חלקלק שאין ממנו חזרה" ■ "הרשות עשויה להגיע למצב של הקפאת הליכים"

"קיים חשש אמיתי שאם הצדדים לא ירתמו למשא-ומתן, רשות השידור לא תוכל לשאת בעול השידור הציבורי ותידרדר במדרון חלקלק שאין ממנו חזרה" - כך אמר היום (ד') מנכ"ל משרד ראש הממשלה, איל גבאי, בדיון שהתקיים בנושא המשבר ברשות.

גבאי הדגיש את חשיבות השידור הציבורי ותמך, כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", בהמשך גביית אגרת הטלוויזיה, אולם באופן בלתי צפוי העלה לראשונה עמדה לפיה לא בהכרח רשות השידור תשדר שידור ציבורי.

בדיון נכחו בין היתר נציגי האוצר; מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר; נציג הטכנאים, עו"ד אבי ניסן קורן; ונציגי הוועדים, ובהם יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, דני זקן.

ניסן קורן אמר בפגישה כי אם האוצר יתגמש, ניתן יהיה לחתום על הסכם מול הטכנאים עד ה-1 במאי. גבאי שאל האם אפשר להגיע לסיכום עד פסח, והטכנאים אמרו כי הדבר אינו אפשרי. הטכנאים אמרו בתגובה כי הם מוכנים לקיצוץ רוחבי אחיד של 20% שיוגדר כהלוואה. נציגי העיתונאים אמרו כי חשוב לתמוך בחוק רשות השידור ולמנות יו"ר לרשות.

"קיומו של השידור הציבורי חיוני למדינה, וחובה עלינו לשמור עליו ולוודא כי במקום לדעוך הוא יילך ויתחזק. קיים חשש אמיתי שאם הצדדים לא יירתמו למשא-ומתן, רשות השידור לא תוכל לשאת בעול השידור הציבורי ותידרדר במדרון חלקלק שאין ממנו חזרה. זו תוצאה לא רצויה", אמר גבאי.

לדבריו, רשות השידור עשויה להגיע למצב של הקפאת הליכים בגלל חוסר יכולת לעמוד בתקציבים.