באיירן מינכן סוף-סוף עלתה על הטריק

הקבוצה הגרמנית תקים מוזיאון רשמי באצטדיון הביתי שלה שייפתח בעוד שנה ■ תוכל להגדיל בכך את ההכנסות שלה ממשחקי בית, שהסתכמו בעונה הקודמת ב-60.6 מיליון אירו (21% בלבד מההכנסה הכוללת)

באיירן מינכן נחשבת לאחת הקבוצות הגדולות והעשירות בכדורגל האירופי. על-פי דו"ח דלויט האחרון, הכניס המועדון הגרמני בעונת 2008/09 סך של 289.5 מיליון אירו (המועדון הרביעי הכי מכניס בעולם). למרות זאת, יש תחום אחד שבו הבווארים מפגרים מאחורי המתחרים שלהם: אין להם מוזיאון רשמי.

בסוף השבוע הודיעה הנהלת הקבוצה כי תקים באליאנץ ארנה, האצטדיון הביתי של באיירן, מוזיאון חדש שינציח את ההיסטוריה המפוארת המועדון (21 אליפויות גרמניה, 4 זכיות בליגת האלופות). המוזיאון יוקם בשיתוף עם אאודי, שמחזיקה ב-10% מהמניות בבאיירן. המנכ"ל קארל-היינץ רומינגה מעריך שהבנייה תושלם בתוך שנה. המוזיאון יוכל לעזור לבאיירן להגדיל את ההכנסות שלה ממשחקי הבית, שהסתכמו בעונה הקודמת ב-60.6 מיליון אירו (21% בלבד מההכנסה הכוללת של המועדון).

בספרד הפכו המוזיאונים של ברצלונה וריאל מדריד למקור הכנסה משמעותי מאוד עבור המועדונים. בברצלונה אף נחשב המוזיאון בקאמפ נואו למוזיאון המתוייר ביותר בכל חבל קטאלוניה עם יותר מ-1.2 מיליון מבקרים מדי שנה.