הפגנה מול הכנסת: "ביבי, חתום על הרפורמה ברשות השידור"

(עדכון) - בהפגנה, תחת הכותרת "נלחמים על השידור הציבורי", השתתפו עשרות עובדי רשות השידור וחברי כנסת רבים ■ ח"כ איתן כבל: "ההחלטה היא בידיו של ראש הממשלה, שצריך להחליט: שידור ציבורי - כן או לא"

עשרות מעובדי רשות השידור, הגיעו היום (ב') אחר-הצהריים להפגנה למען הצלתו של השידור הציבורי מול משכן הכנסת מירושלים.

כותרת ההפגנה שארגנה אגודת העיתונאים היא "נלחמים על השידור הציבורי". בהודעה מטעם האגודה נמסר כי יש "תחושה קשה בעקבות הפגישה עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, שבה הבהיר כי הוא אינו מחוייב לשמירת השידור הציבורי ברשות השידור".

באגודה אומרים כי "החשש הוא כי אם ייכשל המשא-ומתן לרפורמה - רשות השידור תקרוס, והשידור הציבורי יופרט".

המפגינים יקראו לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לחתום על הרפורמה ברשות השידור.

אל ההפגנה הגיעו חברי כנסת רבים, שהביעו תמיכה מוחלטת בהישארותה של רשות השידור כגוף פעיל ובריא.

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ אופיר אקוניס, אמר: "אין מדינה דמוקרטית בלי שידור ציבורי חזק. אל תאמינו לסיסמאות שהרשות תיסגר ותיפתח. היא לא תיסגר ליום אחד".

ח"כ חיים אורון אמר: "אנו נאבק למען הרפורמה, הסדרת הנושאים הכספיים ופיתרון הוגן ומכובד לעובדי רשות השידור".

ח"כ איתן כבל אמר: "ההחלטה היא בידיו של ראש הממשלה, שצריך להחליט: שידור ציבורי - כן או לא".

חברי כנסת נוספים שנכחו בהפגנה היו נחמן שי, זבולון אורלב, דני דנון, השר יצחק הרצוג ועוד. מבין העיתונאים של רשות השידור היו איילה חסון, ינון מגל, מרב מילר, אריה גולן ואחרים. בהפגנה נכחו גם בן כספית ורביב דרוקר, שבאו להביע תמיכה.

בנוסף, בהפגנה נכחו גם מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, ואנשי הנהלה נוספים, ובהם ראש חטיבת החדשות של ערוץ 1, יורם כהן.

עיתונאי קול ישראל הוותיק, אריה גולן, אמר: "מי שקיצץ את האגרה והכניס את זה לחוק - גזר עלינו גזר דין מוות". גולן הוסיף ושיבח את ועדי העובדים המושמצים של רשות השידור: "תראו לי ועד עובדים שהיה מוכן לסחיטה כזו של ויתור על 42% מכוח-האדם שלו", אמר.

בתוך כך, בניגוד לתחזיות טכנאי קול ישראל ממשיכים בעיצומים, לאחר שרשות השידור טרם השיבה להצעתם לפיתרון. הטכנאים הסכימו להצעת ההנהלה לקצץ באופן רוחבי 5% ממשכורתם בתמורה להפסקת הקיצוצים.