לינדנשטראוס יבדוק את מעורבותו של שעיה סגל ברשות השידור

סגל משמש כיועץ התקשורת הפרטי של ראש הממשלה נתניהו ■ לפי תלונה שהגיעה למבקר המדינה, סגל פועל להדחתו של מנכ"ל הרשות מוטי שקלאר ■ סגל: "לא דיברתי עם שקלאר לפחות 3 שנים"

מבקר המדינה יבדוק את מעורבותו של יועץ התקשורת הפרטי של ראש הממשלה, שעיה סגל, ברשות השידור. ל"גלובס" נודע, כי למבקר המדינה הגיעה תלונה, לפיה סגל פועל להדחתו של מוטי שקלאר, מנכ"ל רשות השידור. בין היתר מדברת התלונה על כך שסגל פועל לקידומו של יוני בן מנחם לתפקיד מנכ"ל הרשות במקומו של שקלאר בלשכת ראש הממשלה.

בימים אלה מבצע משרד המבקר בדיקה עמוקה העוסקת באופן ייחודי ברשות השידור. חלק עיקרי בבדיקה מתייחס להתנהלות שקלאר עצמו. כפי שנחשף ב"גלובס", מדו"ח מבקרת הפנים של רשות השידור עולה התנהלות בעייתית של שקלאר באופן ניהול הרשות. בין היתר, אנשי המבקר כבר שוחחו עם שקלאר ועם גורמים אחרים ברשות השידור.

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, אף הוציא צו זמני המונע את העברתו של עורך יומן, משה נסטלבאום, מתפקידו כעורך התוכנית "יומן" בערוץ 1. הצו, שהוצאתו חריגה, מונע כל פגיעה בזכויותיו, בתפקידו או במעמדו של נסטלבאום בכל דרך אחרת. כמו כן, הורה המבקר שלא לנקוט כל הליכי חקירה משמעתיים נגד העיתונאי הוותיק או צעדים אחרים כלשהם. הצו הוצא בתגובה לפנייתו של נסטלבאום למבקר המדינה ונציב תלונות הציבור בעקבות הדחתו מתפקידו כעורך "יומן".

בתלונה שהועברה למבקר המדינה, נכתב כי בכנס ראש פינה לפני מספר שנים פנה סגל לשקלאר ואמר לו "אם לא תאריך את כהונתו (של יוני בן מנחם - ל"א), 'אני אחסל אותך'", לשון התלונה.

סגל אמר בתגובה, "לא דיברתי עם שקלאר לפחות שלוש שנים. חבל שמנסים להפיל כישלונות שלו על אחרים, אם הוא היה מוצלח הוא לא היה טופל האשמות. האדם האחרון שצריך לדבר על התערבות זה הוא כי הוא הפעיל את כל העולם לסייע לו להתמנות, כולל פניות אלי. זה אוסף של שקרים, כזבים והזיות. אני מוכן להתייחס לכל טענה גלויה זה לא סוד שהפסקתי לדבר עם שקלאר בשל ההתנהלות שלו אבל בימי חיי לא איימתי על איש. אני לא מייעץ לראש הממשלה בנושאים אלו כלל".

מלשכת המבקר נמסר: "הצוות במשרד מבקר המדינה שמופקד על ביצוע הביקורת ברשות השידור אוסף ומרכז חומר רב בקשר למטלת הביקורת הנערכת עתה. הוא כולל בין השאר מסמכים עדויות וכן תלונות שנשלחו אלינו. מעבר לכך וכמקובל לא נוסיף בשלב זה עוד פרטים כדי שלא לשבש את עבודת הביקורת".