ג'ודי שלום-ניר-מוזס: "זקי רכיב רואה בי סטארט-אפ שלו"

ג'ודי ניר-מוזס-שלום הקימה קרן השקעות עם רכיב, שנכנס החודש כשותף ב"מעריב" ■ בראיון ל"ליידי גלובס" היא אומרת: "הוא מאמין באינטואיציה שלי, אז מה אם יש לי מניות ב'ידיעות אחרונות'?"

"במשך השנים היו לי הרבה הצעות להיכנס לעסקים מצד הרבה אנשים וחברים שלי, שרובם הם אנשי עסקים ועיתונאים, אבל הייתי נעולה על עולם התקשורת", מספרת ל"ליידי גלובס" ג'ודי ניר-מוזס-שלום, שהקימה לאחרונה קרן השקעות בתקשורת ובבריאות.

"זה העולם שינקתי בבית מהרגע שנולדתי והעולם שתמיד עסקתי בו. עם זאת, בשנים האחרונות נמשכתי לעולם העסקים יותר ויותר, וגם סטיב תמיד אמר לי שאני בזבוז, ושהכי מתאים לי להיות אשת עסקים. כנראה שבתוך-תוכי רק חיכיתי שיבוא הרגע המתאים והאדם המתאים, שיעזור לי לקפוץ למים העמוקים האלה. הרגע הזה קרה לפני כ-8 חודשים, כשפגשתי את זקי רכיב".

לפני שנה, בראיון השער של "ליידי גלובס", טענה ניר-מוזס-שלום כי "התקשורת מאוד הידרדרה בשנים האחרונות. התחרות המטורפת גרמה לאיבוד שליטה". עכשיו היא בצד השני של המתרס: החיבור לרכיב, איש העסקים שהונו מוערך במאות מיליוני דולרים, הוליד קרן השקעות משותפת שתשקיע במדיה ותקשורת וכן בתחומי הלייף סטייל והבריאות.

במקביל למיזם העסקי שהקים ביחד עם ניר-מוזס-שלום, רכש החודש רכיב באופן מדורג 50% מעיתון "מעריב" - המתחרה של "ידיעות אחרונות", שניר-מוזס-שלום מחזיקה ב-12% ממניותיו. היא לא מוצאת בכך שום בעיה. אמנם כילדה אסרו עליה לקרוא "מעריב" בבית, אבל מאז זרמו הרבה מים בביצה התקשורתית.

"בשנים שעברו התחלפו הנפשות הפועלות ב'מעריב', ואני לא מוצאת כל סתירה בין העובדה שיש לי מניות ב'ידיעות אחרונות' לבין שיתוף-הפעולה עם זקי. גם כך אני לא אקטיבית במיוחד בכל מה שקשור ב'ידיעות', ובכל מקרה תחרות היא חלק מהעולם שלנו, ולכל אחד יש את המקום שלו.

"תמיד חשבתי שעולם העסקים הוא עולם מפחיד. גם היום אני עדיין חוששת לדבר על עסקיי, כי אני עכשיו בתקופה של למידה. תביני, אני באה לעולם הזה ממקום של חוסר ידע בעסקים, אבל לא יכולתי לאחל לעצמי מורה טוב מזקי. בהתחלה חשבתי שאוכל לשלב את העסקים עם התקשורת בלי בעיה, אבל לאט-לאט אני רואה כמה זמן זה גוזל ויגזול ממני, ואיך אני נשאבת לדברים האלה, שלא התנסיתי בהם קודם. עם יד על הלב, אני עדיין חוששת - אבל נהנית מכל רגע".

"היה בינינו קליק מיידי"

"היה בינינו קליק מיידי", אומר ניר-מוזס-שלום. "אין לי ספק שזה קרה גם בגלל שזקי נולד יום אחריי, באותה שנה בדיוק, שנינו מזל אריה. בנוסף, היה קליק בין שתי המשפחות. הכרתי איש היי-טק, שבגיל 24 כבר היו לו שני תארי דוקטור במתמטיקה. הוא גאון אמיתי, חכם ומתוחכם, ועם זאת נשאר בפשטותו, איש מאוד ציוני ובלי טיפה של ציניות.

"למרות שרוב הזמן הוא חי בקליפורניה, באמת אכפת לו מהמדינה. כשהוא הציע לי להקים חברת השקעות, הבנתי שזה הרגע המתאים. סטיב ואני הסברנו לו שגם בארץ אפשר לעשות עסקים, למרות שהוא לא חלק מהקליקה, מ-18 המשפחות, ולשמחתנו הוא הסכים. יצאנו לדרך, ואני בטוחה ששיתוף-הפעולה בין שנינו יביא לתוצאות עסקיות נפלאות".

- ולמה זקי צריך אותך?

"זקי ידוע כמי שאוהב להשקיע בסטרט-אפים, והוא רואה אותי כסטרט-אפ שלו בעולם העסקים. הוא מאמין באינטואיציה שלי, ויודע שהשילוב בינינו הוא שילוב מנצח".

הראיון המלא - במגזין "ליידי גלובס"