מבוכה בחברת החשמל: 500 עובדי ההנדסה החרימו אירוע חגיגי

מנכ"ל החברה עמוס לסקר, שהגיע לאירוע, הגיב בזעם על היעדרות העובדים והזהיר את וועד העובדים כי "אגף התכנון בחברה יהפוך ללא רלוונטי" אם ימשיך "בהתנהלותו הכוחנית"

500 עובדי אגף ההנדסה בחברת החשמל החרימו הבוקר (א') את "יום השקת חזון האגף", אירוע שיזמה ההנהלה בעלות של עשרות אלפי שקלים. מנכ"ל החברה עמוס לסקר, שהגיע לאירוע, הגיב בזעם על היעדרות העובדים והזהיר את וועד העובדים כי "אגף התכנון בחברה יהפוך ללא רלוונטי" אם ימשיך "בהתנהלותו הכוחנית".

לפני כשבועיים חשף "גלובס" כי הנהלת אגף התכנון ההנדסי בחברה השקיעה עשרות אלפי שקלים באירוע בשם "צופן העתיד", שבמסגרתו התכוונה להציג לעובדים את "חזון האגף". בין היתר שכרה ההנהלה ליום אחד אולם אירועים מפואר בעלות של 25 אלף שקל.

"נוכחות מיותרת"

ואולם זמן קצר לפני האירוע הבוקר הורה וועד העובדים להחרים אותו במחאה על פגיעה בתנאי שכרם של שניים מעובדי האגף והוצאת עבודות תכנון למיקור חוץ. עובדי האגף המשיכו לעבוד כרגיל והכספים שהושקעו באירוע ירדו לטמיון.

עובדים באגף אמרו ל"גלובס" כי נוכחותם באירוע היתה מיותרת משום שהנהלת החברה אינה טורחת ליישם את החזון שלו היא מטיפה במציאות.

דובר חברת החשמל מסר כי "ועד הצפון השבית הבוקר באופן פראי את 500 עובדי אגף התכנון ומנע מהם השתתפות בכנס השקת 'חזון האגף'. זאת ועוד, ההשפעה ארוכת הטווח של העיצומים הלא חוקיים התכופים שנוקט הוועד, יפגעו בסופו של דבר בעובדים, שבעוד 5 עד 10 שנים יעמדו בפני שוקת שבורה". הדובר הוסיף כי "הנהלת החברה שוקלת את המשך צעדיה ואת תגובתה לפעולת הוועד הצפוני, מהיום".