G סינמה סיטי ראשל"צ מציג: אולם מזכוכית והקרנה דיגיטלית

גלובס tv מלבד איכות תמונה גבוהה שתוצג ב-26 אולמות ותכלול 4,000 מקומות ישיבה המשתרעים על 45,000 מ"ר של בתי-קולנוע ומסחר, המתחם יכלול גם אולם ייחודי בו המושבים מונחים על רצפת זכוכית שתחתיה תהום של 14 מטר

‎‎התחרות בין בתי-הקולנוע ואולמות הקולנוע הביתיים עולה מדרגה עם השקת מתחם הבידור החדש בראשון-לציון - ‏G‏ סינמה סיטי.

בחברת ניאו לינאו סינמה, המחזיקה בסינמה סיטי והמתכננת את ההשקה שלו ביום חמישי הקרוב, ניסו למצוא פתרונות יצירתיים מאוד, שיגרמו לצופה שמוריד סרטים מהאינטרנט וצופה בהם על מסך ה-50 אינץ' שלו ומערכת האודיו המושקעת, להעדיף לראות את הסרט במקום ציבורי.

לצורך כך החליטו בסינמה סיטי לבנות את אולמות בתי-קולנוע לפי קונספטים שונים, כשכולם מציגים תמונה בהקרנה דיגיטלית עם איכות תמונה שזהה לזו שמעניק מסך ‏Full HD‏ עם סרטי בלו-ריי בבית. מדובר באחת הבעיות המהותיות היום בבתי-הקולנוע בארץ, כשאנשים שבאו לצפות בסרט בתשלום קיבלו איכות תמונה פחות טובה מזו שבבית שלהם.

המתחם החדש בראשון-לציון נפתח 8 שנים לאחר פתיחתו של מתחם הסינמה סיטי בצומת גלילות, אך המתחם החדש גדול ומעודכן הרבה יותר. בעוד במתחם בצומת גלילות יש 21 אולמות קולנוע, בראשון-לציון קיימים 26 אולמות קולנוע עם 4,000 מקומות ישיבה המשתרעים על 45 אלף מ"ר של בתי-קולנוע ושטחי מסחר, הכוללים חנויות ומסעדות שונות כמו רשת ההמבורגרים מוזס ורשת הנודלס בר ג'ירף.

‏אחד החידושים העיקריים בסינמה סיטי בראשון-לציון הוא אולם הזכוכית. באולם זה המושבים מונחים על רצפת זכוכית שמתחתיה תהום של 14 מטר. מתחת למושבים נפרס מסך נפרד, שתחילתו בקצהו של המסך הראשי והוא נמשך מתחת למושבים. המסך התחתון מופעל לסירוגין במהלך הסרט בהתאם לאפקטים המיוחדים, וכשהוא מופעל נוצרת תחושה שהצופה נמצא ממש בתוך הסרט עצמו. לדברי חברת ניאו לינאו, מדובר בפטנט שמעוגן בהשקעה של 4.5 מיליון שקל. אולם זה צפוי להיפתח רק בעוד כשבועיים.

‏בנוסף לאולם הזכוכית, ניתן למצוא במתחם החדש גם 3 אולמות ילדים בעיצובים שונים של דמויות מצוירות על הכסאות, הקירות והרצפה. שני אולמות בסגנון דומה יהיו לסרטי אימה, שיכללו גם רמקולים מובנים בכסאות עצמן להעצמת האפקטים, ובנוסף יהיו שני אולמות רומנטיים עם מושבים זוגיים שניתן להרים את משענת הכיסא ביניהם.

‏אמצעי אחר להתגבר על העדפה של הצופים לראות סרטים בבית הוא נוחות. בסינמה סיטי יציעו הסעות בשתי רכבות מאזור החניה ועד למתחם עצמו, כשבאזור זה גם קיים מעין פארק יורה קטן, עם בובות ענקיות של דינוזאורים שאמורים לשעשע את מחפשי החנייה.

כמו כן, גם באולמות עצמם השקיעו בבנייה של הכיסאות בדומה לקולוסאום, כך שלא תהיה בעיה שצופים גבוהים יסתירו לצופים מאחוריהם. מלבד זאת, לדברי ליאון אדרי, מבעלי ניאו לינאו, המרווח בין השורות עומד על 1.40 מטר ולא 1.10 מטר, בדומה לסטנדרט בחו"ל.

מלבד האמצעים האלה, מסכי הסינמה סיטי יתמכו גם בהקרנה תלת-מימדית, בהתאם לטרנד האחרון שכבש את האולמות בחודשים האחרונים. במתחם הושקעו כ-450 מיליון שקל, כשהצפי לפעילות בשנה הראשונה הוא מכירת 3 מיליון כרטיסים וכ-5-6 מיליון מבקרים.

‏יש לציין כי הקמת מתחם G סינמה סיטי מצטרפת לטרנד של קומפלקסים קולנועיים שקמו בשנים האחרונות בישראל, כמו סינמה סיטי בצומת גלילות, יס מקס ברמת-גן ובחיפה וכן מתחמי גלובוס מקס.

הקמת המתחם בראשון-לציון מהווה צעד משמעותי נוסף בפיתוח העיר, לאחר שבשבוע שעבר נפתח בצמוד לעיר סניף שני של איקאה בישראל, ובימים אלה מורחב קניון הזהב בעיר בצורה משמעותית.

מתחם הסינמה סיטי בראשון לציון / צלם: סיון פרג'
 מתחם הסינמה סיטי בראשון לציון / צלם: סיון פרג'

מתחם הסינמה סיטי בראשון לציון / צלם: סיון פרג`
 מתחם הסינמה סיטי בראשון לציון / צלם: סיון פרג`

מתחם הסינמה סיטי בראשון לציון / צלם: סיון פרג`
 מתחם הסינמה סיטי בראשון לציון / צלם: סיון פרג`