לו היו נערכות היום בחירות - כמה מנדטים היה מקבל יאיר לפיד?

מסקר של מכון "שווקים-פנורמה" עולה כי לפיד היה מקבל 14 מנדטים - כך דווח בתוכנית "הכל דיבורים" ברשת ב'

במלוא שנה לכהונת הממשלה - אילו היום היו נערכות בחירות לכנסת, לאיזו מפלגה היית מצביע? כך נשאלו נסקרים בסקר שנערך אתמול (ד') על-ידי מכון המחקר "שווקים-פנורמה" בניהולו של יוסי ודנה וכפי שדווח בתוכנית "הכל דיבורים" של איילה חסון ברשת ב' של קול ישראל.

התוצאות הן יאיר לפיד - 14 מנדטים, הליכוד - 24 מנדטים, קדימה - 18 מנדטים, ישראל ביתנו - 13 מנדטים, והעבודה - 9 מנדטים בלבד.

חלוקת המנדטים התבצעה רק בקרב בעלי הדיעה אשר בחרו באופן ברור באחת מהמפלגות הנ"ל.

בהקשר ליכולת המנהיגות נשאלו באיזו מידה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתאים או לא מתאים לכהן כראש ממשלת ישראל? די מתאים: 26.8% מכלל הציבור, לא כל-כך מתאים: 26.1% מכלל הציבור, וכלל לא מתאים: 24.9% מכלל הציבור.

בסקר 21.3% ציינו כי אינם יודעים כיום לאיזו מפלגה להצביע. מצביעים שנטשו את קדימה עברו בעיקר למפלגה החדשה של יאיר לפיד ולסטטוס של "קולות צפים". מצביעים שנטשו את העבודה עברו בעיקר לסטטוס של "קולות צפים". מצביעים שנטשו את הליכוד עברו בעיקר למפלגתו של יאיר לפיד, הבית היהודי, האיחוד הלאומי ולסטטוס של "קולות צפים".

המפלגה של יאיר לפיד מקבלת 8 מנדטים מקדימה, 2 מנדטים מהליכוד, 1 מנדט מישראל ביתנו ו-3 מנדטים ממצביעים לראשונה, לעבודה ולמפלגות שלא עברו את אחוז החסימה בבחירות האחרונות.

הסקר נערך בקרב מדגם ארצי מייצג של 483 נשאלים. טעות הדגימה המקסמילית היא 4.5% לכל כיוון.