השכנים טובים בעיני

מסתבר שיש דברים שהרבה יותר חשובים לישראלי מלובי מפואר או דירה בעיר נובורישית

אולי כדאי שמעט נרגיע. מרוב דיבורים על מחירי דירות ועל המגדלים של תל אביב נוצר פה רושם כאילו עם ישראל כולו עסוק יום יום בחיפוש מתסכל וסיזיפי אחר דירה, ואם אפשר אז כמובן בתל אביב.

אז זהו, שלא. על פי סקר שפרסמה השבוע הלמ"ס, 84% מהישראלים בני 20 ומעלה (86% בקרב היהודים ו-82% במגזר הערבי) מרוצים מדירתם הנוכחית.

חושבים שרק המיליונרים מדלגים ממגדל למגדל? מסתבר כי 93% מהישראלים שהכנסתם גבוהה מ-14 אלף שקל לחודש - שיעור שקשה למצוא בסקר כלשהו, לא חשוב מה ישאלו בו - אמרו שהם מרוצים מדירתם. ואולי העניים האומללים מתים להחליף דירה? 81% מאלה שהכנסתם עד 4,000 שקל אמרו שהם מרוצים מדירתם הצנועה.

גם ההשמצות הקבועות על ערי ישראל ראויות למעט לפרופורציות. בכל ערי ישראל הגדולות (מעל 100 אלף תושבים) שיעור שביעות הרצון של התושבים מעירם גבוה מ-75%.

השיעור הנמוך ביותר נמצא באשקלון - 77%, והשיעור הגבוה ביותר בראשל"צ - 88%. ועוד משהו בשביל הפרופורציה: למעלה מ-80% מתושבי באר שבע ואשקלון, ערים שסופגות לא מעט ביקורת, שעברו דירה בעשור האחרון, עברו לאותה עיר.

מסקנות? כנראה ששכנים טובים ומוכרים חשובים לנו הרבה יותר מלובי גבוה או מדירה בעיר נובורישית במיוחד. לאה גולדברג כתבה את זה כבר מזמן.